библиотеки със звуци

Дизайн, графика, музика, звукови ефекти, проза.
zaphod
Power User
Power User
Мнения: 631
Регистриран: 01 мар 2004 21:46
Местоположение: София

библиотеки със звуци

Мнение от zaphod » 25 сеп 2004 11:45

някой знае ли богати библиотеки със звуци из интернет? по специално ме интересуват градски звуци -скърцане на спирачки, двигатели на автомобили, фонов шум, звук от множество хора (като в ресторант например) е такива неща. за щастие повечето в краен вариант могат да се запишат лесно, ама да се дръпнат разбира се ще е по-лесно.

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Мнение от gemicha » 25 сеп 2004 11:57

Има много богати библиотеки за доста пари. Има и на по-поносими цени, но не толкова пълни. Примерно една по мое мнение поносима като цена и възможности библиотека е на Lucas Film. Но трябва да си сигурен, че има звуците, които те интересуват.

Погледни тук:

http://soundfx.com/
http://soundeffects.com/

Намери си тази, която ти трябва и като знаеш името почти я имаш :)

soundelux
New User
New User
Мнения: 22
Регистриран: 28 май 2006 19:09
Контакти:

Мнение от soundelux » 29 май 2006 17:00

Малко късно се включвам в темата, ама...
Аз съм саунд дизайнер и професията ми предполага, че правя всякакви Sound Effects и Sound Ambiences. Ще се радвам ако мога да
помогна на всеки нуждаещ се. :)

Успехи!

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Мнение от gemicha » 29 май 2006 19:21

С какви инструменти и софтуер работи един звуков дизайнер? Аз не съм много наясно и ще ми е интересно ако имаш възможност да споделиш.

soundelux
New User
New User
Мнения: 22
Регистриран: 28 май 2006 19:09
Контакти:

Мнение от soundelux » 30 май 2006 12:04

Ще се огранича само с дизайна на звукови ефекти, тък като смятам, че звуковия дизайн за ТВ, радио, реклами и други, не се вписват в концепцията на форума.

Ами по принцип има два важни процеса - записи и дизайн.

За записите си купуваш колкото може по скъпа и
модерна звукозаписна техника - различни микрофони (Audio Technica, AKG, Shure, DPA),записващи устройства(Sony,Fostex,M-Audio), предусилватели, и още няколко дребни играчки. Най-добре е цялата техника да я имаш и в портативен вариант, при това тя да не се нуждае от електричество, т.е. да е на батерии - това с единствената цел да си сигурен, че можеш да запишеш каквото ти трябва, без оглед на това къде се намира - например вятър от Еверест...;)

Като техника е това. Остава да имаш късмета да намериш и запишеш това което търсиш - т.е. да има хубав вятър, когато си се качил на Еверест....

Дизайнът е вече друго. При него обикновено се правят неща, които всъщност не съществуват или не могат да се запишат (ако се ограничим да говорим за дизайна на звукови ефекти). Например космически кораби, ефекти за страшни сцени, профучаващи ефекти...За тази цел ти трябва студио. Това студио е постродукционно и по рядко звукозаписно. Оборудването е стандартно - микрофони, пулт, монитори...компютър. Най-общо казано използваш любимия си Sound Editor (Cool Edit Pro, Wave Lab, Protools, Sound Forge...) и много, много Plug-Ins (DirectX и VST) - Waves, WaveArts, Arboretum Hyperprism, IK.Multimedia, Antares, PSP Audioware, IZotope - колкото повече, толкова по-добре.

Това е най-общо. Със сигурност добрият слух и повечето фантазия са предимство...

Четох тук в една друга тема "Закупуване на модели, музика от интернет ?" "за" и "против" готовите библиотеки с музика и звуци.
Котегорично съм против използването на готови неща - просто много хора ги използват за всякакви ниско бюджетни продукции и не само там. И преди вие да сте ги сложили във вашия чисто нов продукт, на доста хора вече са им омръзнали. За съжаление в България нещата в това отношение за сега са малко извратени, но това е за сега....

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Мнение от gemicha » 30 май 2006 20:06

Проблема е свързан с количеството. В един от продуктите в които участвах имаше повече от 10000 звукови файла.

Малък колко са при вас? Беше написал по едно време някакви числа.

Няма начин да ги направиш качествено за разумно време!

Решението е готовите библиотеки да се ползват за 80-90% от звука. Може някъде да направиш някой корекции, както работеше звуковия инжинер при нас, но това е само когато е наложително.

soundelux
New User
New User
Мнения: 22
Регистриран: 28 май 2006 19:09
Контакти:

Мнение от soundelux » 30 май 2006 20:56

10 000 са много, но не чак толкова и зависи какво разбираш под разумен срок? Незная качествата на вашия инжинер ама със сигурност
това не му е първа професия! Ако греша - поправи ме!
е
Малък колко са при вас? Беше написал по едно време някакви числа.
Какво и кои е малък? Питаш колко са при нас - кое - ефектите? Аз правя непрекъснато ефекти за различни фирми! И кои сме ние? :)
Ааааааар цифри не съм споменавал!!! :shock:

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Мнение от gemicha » 31 май 2006 04:09

чакай, чакай,... малък е ника на един от хората във форума. Това беше към него. Съжалявам, че не става ясно от това, което съм написал.

Малкия, който всъщност е един от най-големите мъже, които познавам и отговаря за звука в доста заглавия на ЕA (не като звуков инжинер) и има по-добра представа за количеството различни звукови файлове. Може да погледнеш тук във форума преди време имаше дискусия по въпроса.

А нашия инжинер си се занимаваше само с това и може би беше 4 или 5 игра с многомилионен бюджет по която работеше. Той нищо друго не е работил и винаги е имал възможност да получи последните неща от пазара. Ако и не играеше денонощно WorldOfWarcraft вероятно можеше и малко повече да направи :)

soundelux
New User
New User
Мнения: 22
Регистриран: 28 май 2006 19:09
Контакти:

Мнение от soundelux » 31 май 2006 10:44

Сори за вашия звуков инжинер - поздрави го :)
Щом ползва готови неща сигурно е минал през нещо правено от мен.

А по въпроса за готовите библиотеки, все пак си мисля че след като за един игрален филм могат да се произведат 80-90% от звуците, при това даже и за по-кратък срок, какво пречи това да стане за една игра...незная, най-вероятно изборът и решението са строго индивидуални за отделните производители и издатели.

soundelux
New User
New User
Мнения: 22
Регистриран: 28 май 2006 19:09
Контакти:

Мнение от soundelux » 05 юни 2006 09:15

Има ли други, които се занимават със звук във форума?
Ще се радвам да се чуем!

Потребителски аватар
Frujin
Power User
Power User
Мнения: 470
Регистриран: 02 дек 2003 12:36
Местоположение: пред компютъра
Контакти:

Мнение от Frujin » 05 юни 2006 10:50

Аз правя звука в БСС. Аматьор съм :) ... Имам 2 игри озвучени вече (ако не броим други игри дето ползват моите звуци)

:)

soundelux
New User
New User
Мнения: 22
Регистриран: 28 май 2006 19:09
Контакти:

Мнение от soundelux » 05 юни 2006 11:21

Благодаря, че се обади :) А мога ли да чуя някои твои неща?

Потребителски аватар
Frujin
Power User
Power User
Мнения: 470
Регистриран: 02 дек 2003 12:36
Местоположение: пред компютъра
Контакти:

Мнение от Frujin » 05 юни 2006 17:36

Ами както ти казах аматьор съм! :) Използвам библиотеки с готови звуци които смесвам докато се получи. :) Най-сложния процес който съм правил е да наглася звука да звучи от правилната дистанция доколкото мога (а то не е много). Knights of Honor е озвучавана от мене със огромна помощ от Glorian.

Но принципно озвучването на игри има 2 аспекта. Създаването на единичните звуци е едно нещо, а замисъла кога, къде какви и колко звуци да има, как да се смесват и т.н. е друго ...

Можем да се видим някои път и да поговорим за звук - аз определено смятам да оставя работата по първата част (самите звуци) на хора дето разбират повече от мене за следващата ни игра :)

malkia
Power User
Power User
Мнения: 1262
Регистриран: 03 дек 2003 07:45
Местоположение: Santa Monica, CA, US
Контакти:

Мнение от malkia » 05 юни 2006 21:03

Опс... аз не работя в ЕА - там работи един много як пич - бтв - Дейвид Мерсие - голям спек е на ДСП-тата, кодеци и прочие.

Аз работя в Активижьн, в Трейарч по-точно - а звуците ни се подбират от много места - за COD3 ходеха и стреляха навън, ползват също и разните му там библиотеки, ползват и 3-та страна (междинни външни фирми, които се занимават специално със соунд-дизайн). Също идват и разни актьори (за Спайдермен идваха там разни известни личности) и записват във малкото ни студио.

Мда... средно по 15000-20000 и нагоре (всеки език качва със по няколко хиляди нагоре).

Ма имаме още да се учим... :)

БТВ - и в момента ползваме FMOD за следващата генерация - PS3/XBOX360

soundelux
New User
New User
Мнения: 22
Регистриран: 28 май 2006 19:09
Контакти:

Мнение от soundelux » 06 юни 2006 09:27

Благодаря, че откликнахте. Поздравления "Малък" ,че имаш възможността да работиш по интересни игри. Поздравления и на теб "Frujin" - личи си, че работиш с ентусиазъм. И стига с това - аз съм аматьор - важен е крайния резултат и това да има кой да ти плаща, нали? Продължавайте напред!!!

Въпреки че, ежедневието ми почти се изчерпва с правенето на радио реклами и звука за ТВ реклами. Моята стихия са звуковите ефекти (саунд дизайнирани или записани, важното е да кипи производство). Затова винаги намирам време за тях и определено повече ми допада. ;)
Правил съм доста неща и със сигурност са ви минавали през ушите особено ако сте ползвали библиотеките на Sound Ideas, Sounddogs или Таре Gallery.

БТВ - Работя в колаборация с един от най-добрите композитори, който много го сърбят ръцете за музика за игри :) Така че, на който му трябват звукови ефекти или музика да пише :) И в тоя ред на мисли - "Frujin" ще се радвам да се видим.

Успехи

soundelux
New User
New User
Мнения: 22
Регистриран: 28 май 2006 19:09
Контакти:

Мнение от soundelux » 20 юни 2006 09:54

Frujin, от къде мога да дръпна демо на игрите, за които си правил звука или пък само демо с неща правени от теб?

Успехи!

Отговори