Представяне на височина в 2D карта

Дизайн, графика, музика, звукови ефекти, проза.
gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Представяне на височина в 2D карта

Мнение от gemicha » 08 фев 2006 23:19

Търся начин да представя височината на 3D обект на 2D карта.

В 2D картата се виждат два вида обекти, които са ортогонална проекция на истински 3D обекти. Едните се изобразяват като правоъгълници, а другите като окръжности.

Всичко изглежда добре докато не се наложи да покажа, че някой провоъгълници са по-високо от другите. Или, че една окръжност е на по-високо от всички други.

В момента ползвам наситеността на цвета да ми показва височината. Колкото по-наситено толкова по-високо.

Дали някой не е виждал по-добро представяне? Това ми се струва класическа задача за инжинери/архитекти.

ikolev
модератор
модератор
Мнения: 1657
Регистриран: 20 ное 2003 22:39
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ikolev » 08 фев 2006 23:48

Какъв е проблема на подхода с цвета? Не му достига точност? Ако цвета е 24 или 32 бита, не би трябвало да не стига. Ако е 8, кофти наистина.
А въпросните окръжности и правоъгълници могат ли да се пресичат?

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Мнение от gemicha » 09 фев 2006 00:34

Окръжностите са хора, които бягат насам-натам. Правоъгълниците са нещата на които могат да стъпват.

Проблема с цвета е, че не е много интуитивно. Трябва доста да се чудиш защо този не може да мине от там. И се оказва, че това там е на доста по-високо.

Сега разглеждам варианта около окръжностите да имам още една, която да е със същия цвят като правоъгълниците. Така по-лесно се вижда дали може да се "качи" на правоъгълника. Ако цвета е същия или много малко по-различен. Въпроса е, че това не решава другия проблем. Имаш двама и да разбереш кой е на по-високо.

Хората може да са на +- 16 метра има достатъчно цветове. Просто трудно се възприема. Може би ако още ги погледам и ще свикна.

Разглеждах и варианта с отсечка на 45 градуса. Колкото по-дълга толкова на по-високо. Нищо не се разбира :) Много отсечки и коя на кого...

ikolev
модератор
модератор
Мнения: 1657
Регистриран: 20 ное 2003 22:39
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ikolev » 09 фев 2006 11:10

Щом като проблема е във визуалното възприятие (а защо всъщност трябва някой да я гледа тая карта - само ти за да дебъгваш, или и крайния потребител?), може да запълваш окръжностите и правоъгълниците с нива на сивото или с гама от синьо до червено (рамките остават чисто черни). Щом на височина има само 32 стойности, дори съседните цветове ще се отличават достатъчно за окото.

Потребителски аватар
Zemedelec
Power User
Power User
Мнения: 782
Регистриран: 08 дек 2003 15:45
Контакти:

Re: Представяне на височина в 2D карта

Мнение от Zemedelec » 09 фев 2006 12:24

Силно дискретизирани цветове, с блендинг при смяна на височината (за да се избегне pop-ването)?

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Мнение от gemicha » 09 фев 2006 20:03

Ще пробвам това с блендинга. Само за мен е тази информация. Играча ще играе в 3D свят.

Потребителски аватар
iboB
Power User
Power User
Мнения: 113
Регистриран: 09 фев 2006 13:36
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от iboB » 10 фев 2006 10:33

A защо не направиш перспектива? Доста по ясно е, визуално, отколкото различни цветове...

Потребителски аватар
Frujin
Power User
Power User
Мнения: 470
Регистриран: 02 дек 2003 12:36
Местоположение: пред компютъра
Контакти:

Мнение от Frujin » 10 фев 2006 10:55

Само аз ли имам този проблем?! Нищо не разбрах от проблема на Гемича. Те. От 3те изречения в началото си представям 100 различни възможни задачи. Само за мен ли това дето Гемича го приказва ми звучи леко мъгливо? Гемич, имаш ли скрийн-шот?

П.С. Може би прогресивно затъпявам ... :(

Потребителски аватар
haho
Power User
Power User
Мнения: 999
Регистриран: 07 дек 2003 21:52
Местоположение: България
Контакти:

Мнение от haho » 15 юни 2007 15:17

Сложи една светлина , от която обектите (триълълниц - призми , цилиндри) да хвърлят сянка. Колкото по-дълга сянка, толкова по-високо. Доста игри го използват това за минимапа си (Age of mithology)

Потребителски аватар
Отарк
Power User
Power User
Мнения: 116
Регистриран: 05 дек 2004 22:54

Re: Представяне на височина в 2D карта

Мнение от Отарк » 15 юни 2007 16:43

gemicha написа: Дали някой не е виждал по-добро представяне? Това ми се струва класическа задача за инжинери/архитекти.
По-скоро за картографи :)

Отговори