[Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.
-
- Power User
- Мнения: 1102
- Регистриран: 30 яну 2008 11:10
- Местоположение: България
- Контакти:
[Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.
Отварям тази тема, защото е по-лесно за следене, ако всички коментари около SteamOS и Steam Machine са поместени на едно място, а не пръснати в няколко теми.
От това, което ни съобщиха до този момент стана ясно, че компанията ще пусне някаква операционна система, която ще се използва в хардуер (произвеждан от Valve и трети страни), който предлага възможност за игра и мултимедия (entertainment hub). На мен лично всичко това ми звучи като „Valve искат да се пробват в надпреварата "Властелинът на хола", като по този начин разширят пазарния дял на Steam и запазят атрактивността му.” Нещо в този дух написа и gemicha.
Аз мисля, че когато правим предположения за успехът или неуспехът на Valve в тази сфера, трябва да вземем под внимание няколко основни положения. Като начало „За какво ще се ползват OS-то и хардуерът?” Говорят за стриймване от компютъра към телевизора, говорят и за директното им ползване за игра и мултимедия (конзола).
В случай, че ще се ползва за стриймване проблем виждам в това, че част от потребителите, които са на „ти” с компютрите си вече или имат голям монитор, или са си свързали компютъра към телевизора. Губи се нещо атрактивността на едно подобно устройство.
В случай, че ще правят "конзола" нещата стават по-дебели. На първо място спецификациите на хардуера трябва да са близки до тези на идващите конзоли, а оттам и цената ще е близка. Разбира се може да имат по-евтини модели, предлагащи по-кофти графика, но дори тогава цената едва ли ще е под 200-300 долара. На второ място се вкарват в едно пространство, което е кажи-речи изцяло запълнено от устройствата на Sony, Microsoft и Nintendo. Принципно потребителите, които имат конзоли си купуват основна, на която играят мултиплатформените игри (разбира се и ексклузивните) с приятелите си и евентуално купуват втора, на която играят нейните ексклузивни заглавия. Не са много потребителите, които имат три конзоли. Освен това голяма част от геймърите с конзола/конзоли имат и компютър. Изниква въпросът "Ако имам една или две конзоли и компютър, то защо ми е още една кутия, на която да играя същите игри, които вече играя на компютъра си?"
Друг щрих да добавим, въпросните ексклузивни заглавия. Valve просто нямат такива (не броя PC only центрираните заглавия). Защо тогава да се купува тази допълнителна кутия?
С риск да преповторя част от написаното в по-горен абзац ще спомена отново, че според мен няма много място за четвърти играч (устройство) в този сегмент ("холна" игрова/мултимедийна машина). Ако погледнем исторически ще забележим, че през поколенията преобладават по 2-3 по-открояващи се платформи в съответното поколение. NES и SEGA Master System. Следвани от SNES и SEGA Genesis. След тях N64 и PS One. После идват GameCube, PS2 и Xbox. В момента имаме Xbox 360, PS3 и Wii. Също така имаме и Wii U, но в общи линии май битката в осмото поколение ще е между PS4 и Xbox One. Не е като през годините да не е имало много други конзоли, но поне досега основните играчи са били 2-3.
С оглед на стената от текст, която написах някак не виждам как на Valve ще им се получат много нещата. Освен, ако разбира се нямат някакви скромни намерения. ^^
От това, което ни съобщиха до този момент стана ясно, че компанията ще пусне някаква операционна система, която ще се използва в хардуер (произвеждан от Valve и трети страни), който предлага възможност за игра и мултимедия (entertainment hub). На мен лично всичко това ми звучи като „Valve искат да се пробват в надпреварата "Властелинът на хола", като по този начин разширят пазарния дял на Steam и запазят атрактивността му.” Нещо в този дух написа и gemicha.
Аз мисля, че когато правим предположения за успехът или неуспехът на Valve в тази сфера, трябва да вземем под внимание няколко основни положения. Като начало „За какво ще се ползват OS-то и хардуерът?” Говорят за стриймване от компютъра към телевизора, говорят и за директното им ползване за игра и мултимедия (конзола).
В случай, че ще се ползва за стриймване проблем виждам в това, че част от потребителите, които са на „ти” с компютрите си вече или имат голям монитор, или са си свързали компютъра към телевизора. Губи се нещо атрактивността на едно подобно устройство.
В случай, че ще правят "конзола" нещата стават по-дебели. На първо място спецификациите на хардуера трябва да са близки до тези на идващите конзоли, а оттам и цената ще е близка. Разбира се може да имат по-евтини модели, предлагащи по-кофти графика, но дори тогава цената едва ли ще е под 200-300 долара. На второ място се вкарват в едно пространство, което е кажи-речи изцяло запълнено от устройствата на Sony, Microsoft и Nintendo. Принципно потребителите, които имат конзоли си купуват основна, на която играят мултиплатформените игри (разбира се и ексклузивните) с приятелите си и евентуално купуват втора, на която играят нейните ексклузивни заглавия. Не са много потребителите, които имат три конзоли. Освен това голяма част от геймърите с конзола/конзоли имат и компютър. Изниква въпросът "Ако имам една или две конзоли и компютър, то защо ми е още една кутия, на която да играя същите игри, които вече играя на компютъра си?"
Друг щрих да добавим, въпросните ексклузивни заглавия. Valve просто нямат такива (не броя PC only центрираните заглавия). Защо тогава да се купува тази допълнителна кутия?
С риск да преповторя част от написаното в по-горен абзац ще спомена отново, че според мен няма много място за четвърти играч (устройство) в този сегмент ("холна" игрова/мултимедийна машина). Ако погледнем исторически ще забележим, че през поколенията преобладават по 2-3 по-открояващи се платформи в съответното поколение. NES и SEGA Master System. Следвани от SNES и SEGA Genesis. След тях N64 и PS One. После идват GameCube, PS2 и Xbox. В момента имаме Xbox 360, PS3 и Wii. Също така имаме и Wii U, но в общи линии май битката в осмото поколение ще е между PS4 и Xbox One. Не е като през годините да не е имало много други конзоли, но поне досега основните играчи са били 2-3.
С оглед на стената от текст, която написах някак не виждам как на Valve ще им се получат много нещата. Освен, ако разбира се нямат някакви скромни намерения. ^^
Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.
Не вярвам да е конзола. Valve не са достатъчно големи за да се опитат да осигурят нивото на контрол, което конзолите изискват. Освен това са поне 5 години закъсняли с подобен ход.
Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.
К'во ви пука за някаква пършлива конзола дето вероятно никой няма да си я вземе
. Важното е, че линукс потребителите ще получат по-добър достъп до игри драйвери и т.н.
А иначе валв не ги мислете. Те гаранция са с най-малка инвестиция в това начинанние.Убеден съм, че интел и енвидия са натискали като луди за тая простотия след като AMD ги изрита от бизнеса с конзолите.

А иначе валв не ги мислете. Те гаранция са с най-малка инвестиция в това начинанние.Убеден съм, че интел и енвидия са натискали като луди за тая простотия след като AMD ги изрита от бизнеса с конзолите.
Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.
Идеята определено не е традиционно конзолна - разработва се специализирана конзола, убеждават се хората да пишат игри за нея. Идеята тук е, поне в началото, да се даде възможност да се играят вече разработени и закупени през Steam игри по по-удобен начин. Това, че SteamOS е Линукс обаче, е лека спънка.
Не е ясно въпросният стрийминг как ще работи и дали ще може да закърпи положението. В идеалния за Valve случай всяка игра, която се продава в Steam, ще има Windows и Linux варианти, така че ще можеш да си я играеш където ти е удобно. Но за момента май положението не е точно такова.

Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.
От друга страна обаче, са години напред с digital distribution.gemicha написа:Освен това са поне 5 години закъсняли с подобен ход.
Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.
NEVER COUNT THEM OUT - трябва да го знаешOldschoolBG написа:...но в общи линии май битката в осмото поколение ще е между PS4 и Xbox One...

Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.
Valve искат да те накарат да се размислиш дали да си купиш изобщо гейм конзола. Вероятно мен, OldschoolBG, Gemicha и т.н. няма изобщо да ни разколебаят, но я Stilgar да каже 
А от гледна точка на адресиране на проблемите на PC като гейм платформа - просто до тук нямат грешен ход.
Windows не става за геймОС, АПИ-тата са пълна скръб, положението е с хардуера е пълен хаос, входните устройства също.
Казвал съм го 34903408 пъти - моето PC има 3 милиарда транзистора, но играта ни на него върви с 5% по-бавно от ПС3, което има 10 пъти по-малко транзистори. Сега, някой ще каже, че не е оптимизирана - е и? Само от бруталната сила трябваше да върви 5-6 пъти по-бързо. PC+Windows/Linux+APIs+Drivers е пълен боклук като гейм платформа...нека да видим какво ще направят Валв
Моите уважения за смелостта да тръгнат да оправят тази боза!!!

А от гледна точка на адресиране на проблемите на PC като гейм платформа - просто до тук нямат грешен ход.
Windows не става за геймОС, АПИ-тата са пълна скръб, положението е с хардуера е пълен хаос, входните устройства също.
Казвал съм го 34903408 пъти - моето PC има 3 милиарда транзистора, но играта ни на него върви с 5% по-бавно от ПС3, което има 10 пъти по-малко транзистори. Сега, някой ще каже, че не е оптимизирана - е и? Само от бруталната сила трябваше да върви 5-6 пъти по-бързо. PC+Windows/Linux+APIs+Drivers е пълен боклук като гейм платформа...нека да видим какво ще направят Валв
Моите уважения за смелостта да тръгнат да оправят тази боза!!!
Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.
+1haho написа: Моите уважения за смелостта да тръгнат да оправят тази боза!!!
-
- Power User
- Мнения: 1102
- Регистриран: 30 яну 2008 11:10
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.
@haho представям си го Stilgar-а опънат на канапето в хола как играе Quake и StarCraft с новия контролер на Valve. Това в случай, че си купи Steam Mаchine за entertainment hub и играе на него, а не на PC-то си. Нещо не мога да си представя и как голяма част от традиционно PC потребителите ще заменят Windows за SteamOS. То вярно, че разни хора говорят за това колко расте ли расте Linux като дял, ама за толкова години не го виждам да е порастнал особено. Android навакса на iOS много по-бързо.
Разбира се съществува вероятност да са много успешни в начинанието си, но аз лично не тая дъх в трепетно очакване на нещо голямо.
Разбира се съществува вероятност да са много успешни в начинанието си, но аз лично не тая дъх в трепетно очакване на нещо голямо.
Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.
Не зная какво им е на API-тата. Както казвам на валв им е изгодно Linux-а да им е любим защото там ще манипулират. Аз не искам някой да дига излишно цените на игрите и тнт.haho написа: Windows не става за геймОС, АПИ-тата са пълна скръб, положението е с хардуера е пълен хаос, входните устройства също.
Мнението ми на тоя етап остава както е било. На този етап няма смисъл да се дигат графичното/физичното качество, безсмислено е, да не кажа че игрите дори са по-неиграеми с тях.
Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.
Сега ще се опитам да ти помогна да си представиш - представи си, че вече с PC хардуер за $300 долара, ще може да играеш игри дето не си можел да играеш и с хардуер за $800. Сега започваш ли да си представяш по-добре? Защото положението е точно такова, просто от години никой нищо не е правел, карат си го лежерно и вече всички сме свикналиOldschoolBG написа:Нещо не мога да си представя и как голяма част от традиционно PC потребителите ще заменят Windows за SteamOS.
С други думи с Windows+кофти APIs + кофти драйвер използваш 10-20% от това дето ти може PC-то
-
- Power User
- Мнения: 1102
- Регистриран: 30 яну 2008 11:10
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.
@haho досега защо никой не го направи това по-добро API с по-добрите драйвъри? Linux има от 100 години, чакахме Valve да решат да правят гейминг центрирана дистрибуция? Отделно дискутирате в другата тема за AMD и Mantle. Ако нещата с него се развият както трябва не означава ли това, че и на Windows ще е постижимо това, за което говориш тук?
Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.
Набързо спретнатата ми теория е следната:OldschoolBG написа:@haho досега защо никой не го направи това по-добро API с по-добрите драйвъри?
Двата модела за правене на все по-добри игри са: имаш фиксиран хардуер и се влагат много усилия в софтуерна оптимизация (традиционно за конзолите досега) и имаш фиксиран софтуер (API) и се влагат много усилия в хардуерна оптимизация (традиционно за настолните компютри). Когато и софтуера, и хардуера се променят бързо, не е изгодно да се инвестира много в нито едно от двете, тъй като инвестицията ти бързо се обезсмисля.
В момента и настолните компютри, и конзолите са достигнали фаза на стабилност на хардуера, който при това е практически вече един и същ на двете места, което съответно позволява да се инвестира повече в софтуерната страна.
Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.
Е, как да не се е сетил - ПС3/4 са BSD, не е избран линукс просто заради лиценза, иначе линукс е по-добър от БСД. Нинтендотата с БСДOldschoolBG написа:@haho досега защо никой не го направи това по-добро API с по-добрите драйвъри? Linux има от 100 години, чакахме Valve да решат да правят гейминг центрирана дистрибуция?
-
- Power User
- Мнения: 1102
- Регистриран: 30 яну 2008 11:10
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.
@haho в контекста на PC-тата те питах, защото ти спомена там за конфигурация за 300 долара. pdimov мисля отговори на въпросите ми.
Така или иначе опираме до положението, че ще имаме ново API, което уж ще направи така, че игрите да вървят на по-скромен хардуер. ОК, за PC фронта, супер. Хората, които нямат пари за mid range компютър (до около $700) ще си купят SteamMachine за $400 и ще си го ползват на големия екран в хола. Е да, ама за тези пари си взимаш next gen конзола, която има същите възможности, ако не и по-големи (live streaming, cloud computing and what-not). Продължавам да не си представям как Джонката, който има компютър и ще купува Xbox One, решава да вземе и един Steam Machine вместо PS4. Не знам и колко е голяма групата потребители, които играят само на PC и нямат пари за mid range машина, която подкарва всички съвременни игри. Ако тази група е от някакви десетки милиони потребители, ОК, има комерсиален смисъл от SteamOS и SteamMachine.
Един от основните ми проблеми е, че не ми става ясно към кого аджеба е насочена цялата тази история. Към бедните PC потребители или?
Така или иначе опираме до положението, че ще имаме ново API, което уж ще направи така, че игрите да вървят на по-скромен хардуер. ОК, за PC фронта, супер. Хората, които нямат пари за mid range компютър (до около $700) ще си купят SteamMachine за $400 и ще си го ползват на големия екран в хола. Е да, ама за тези пари си взимаш next gen конзола, която има същите възможности, ако не и по-големи (live streaming, cloud computing and what-not). Продължавам да не си представям как Джонката, който има компютър и ще купува Xbox One, решава да вземе и един Steam Machine вместо PS4. Не знам и колко е голяма групата потребители, които играят само на PC и нямат пари за mid range машина, която подкарва всички съвременни игри. Ако тази група е от някакви десетки милиони потребители, ОК, има комерсиален смисъл от SteamOS и SteamMachine.
Един от основните ми проблеми е, че не ми става ясно към кого аджеба е насочена цялата тази история. Към бедните PC потребители или?
Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.
Към хората, които си купуват игри от Steam, бих казал. Идеята вероятно е да се получи плавна миграция от PC към SteamBox на Steam потребителите. В идеалния случай, както вече споменах, си купуваш игра от Steam и после си я играеш където ти е удобно.OldschoolBG написа:Един от основните ми проблеми е, че не ми става ясно към кого аджеба е насочена цялата тази история. Към бедните PC потребители или?