Защо според вас Brood War е толкова успешна игра ?!

Индустрията за създаване на компютърни игри - управление на проекти, мениджмънт, маркетинг, правни проблеми.
Потребителски аватар
YE
Power User
Power User
Мнения: 1554
Регистриран: 01 дек 2003 21:08
Местоположение: Outer Qwghlm
Контакти:

Мнение от YE » 19 дек 2003 16:23

Е, това може и да е профилактично. Я провери за starcraft3, 4, 5 и 6 ?

lupi
New User
New User
Мнения: 3
Регистриран: 28 дек 2003 13:33
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от lupi » 28 дек 2003 14:03

Ами тогава как да си обясним популярността на противоположните игри - там Deer Avenger или как се казваха :)

Съмнявам се, че американците ги кефи да се превъплащават в елени, но тази популярност сигурно идва от оригиналните "ловецът-гони-елена-а-не-обратно" игри. Тъй де, и мен би ми било интересно да попаса тревичка и да тропам с копитца :)

Stass
New User
New User
Мнения: 25
Регистриран: 01 дек 2003 12:33
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Контакти:

Мнение от Stass » 29 яну 2004 14:45

по мое мнение StarCraft е толкова популярна и играна преди всичко поради маркетингови трикове и както каза Гемича, инерцията и от War Craft 2. самото име StarCraft ( такава дума в никои речник няма да намерите ) е един вид затраховка -"хем да направим нешо по-различно , стига хора и орки, хем виждате ли това е приемник на предищния ни голям хит war CRAFT"
Нека се върнем малко назад във времето когато се появи WarCraft2 и да опитаме да си обясним как тази игра стана хит? стана хит по 4 основни причини:
1.беше първата realtime strategy работеща в SVGA режим( красива си беше , спор няма)
2. наследи игра вече станала хит
3. вървеше значително по бързо и гладко от WarCraft 1
4. първата игра с истнски мултиплеър ( не като връската по серииния порт м/у две PC-ta при War Craft)
И така , връщаме се още малко назад когато излезе warcraft. надали иам един играч,който да е превъртял Дюн 2 и да не е псувал програмистите на Blizzard заради ужасно тромавия му и грозен клонинг ! Клонинг който обаче някък си успя да детронира не само Дюн но и Westwood в царството на този тип стратегии! Детронира го по една единствена причина-и Blizzard като westwood откраднаха и експлоатираха чужди идеи , westwood тази на Ф.Хърбърт, а Blizzard далееч по-добрата и осигуряваща повече печалби идея-тази на легендарния Д.Р.Р.Толкин, което отново в рамките на два дни ме подсеща за онзи весел филм ,Пиратите от силиконовата долина

zelenoto
Regular User
Regular User
Мнения: 92
Регистриран: 10 дек 2003 16:34

Мнение от zelenoto » 29 яну 2004 17:00

Еее,ти пък как ги навърза, WarCraft 1 станал касов защото вкарал орки в добрата идея на Westwood, WarCraft 2 покрая него, че накрая и Старец-а намазва, без даже и от орки да има нужда. Сичко е предопределено направо, ако бяха вкарали орки на първо време Westwood друго щеше да е сигурно.
надали иам един играч,който да е превъртял Дюн 2 и да не е псувал програмистите на Blizzard заради ужасно тромавия му и грозен клонинг !
Абе едвали щеше да детронира някого ако нямаше, едвали някой си купува игра само заради възможността да попсува програмистите и или за да погледа голи до кръста орки (е добре де, и такива има сигурно, ама едва ли са много).
За краденето що се отнася, Westwood със сигурност са си платили лиценза за Дюн, а орките не ги е измисли "легендарния Д.Р.Р.Толкин", и той ги е взаимствал (от някоя митология).

Stass
New User
New User
Мнения: 25
Регистриран: 01 дек 2003 12:33
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Контакти:

Мнение от Stass » 29 яну 2004 17:28

zelenoto написа: Абе едвали щеше да детронира някого ако нямаше, За краденето що се отнася, Westwood със сигурност са си платили лиценза за Дюн, а орките не ги е измисли "легендарния Д.Р.Р.Толкин", и той ги е взаимствал (от някоя митология).
прощавай но тук нещо не можах да ти проследя мисълта !
и да те питам ти можеш ли да ми изтъкнеш поне едно -еинствено предимство на warcraft пред Dune2 , освен фентъзи сюжета ?
графика ?AI ? оптимизиран код ? че тази игра се влачеше на 386DX а Дюн на такава конфигурация направо си летеше !
Нима не виждаш и колко книги-клонинги на Толкиновия Властелин на пръстените се нароиха, та чак вече са банални ?!

morgoth
chobo
Мнения: 90
Регистриран: 06 дек 2003 19:22

Мнение от morgoth » 29 яну 2004 17:30

Разбира се, че Толкин е измислил орките. Може да се е вдъхновявал от вампири, караконджули, върколаци, елфи, торбалани, гоблини, леприкони и гноми, но това не му отнема авторството :)
И не мисля, че StarCraft има много общо с Tiberian Sun като геймплей. Ако някой не е разбрал защо правя това сравнение, да свирне, ще тръгна по-отдалече ;)

Потребителски аватар
YE
Power User
Power User
Мнения: 1554
Регистриран: 01 дек 2003 21:08
Местоположение: Outer Qwghlm
Контакти:

Мнение от YE » 29 яну 2004 17:31

че тази игра се влачеше на 386DX а Дюн на такава конфигурация направо си летеше !
Мда, а пък Warcraft 3 и Unreal 2 изобщо не тръгват на 386DX, което доказва че те са не просто лоши игри, ами никакви? Успеха и оригиналността на игрите откога се измерват с изисквана минимална платформа?

Stass
New User
New User
Мнения: 25
Регистриран: 01 дек 2003 12:33
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Контакти:

Мнение от Stass » 29 яну 2004 17:40

YE написа: Мда, а пък Warcraft 3 и Unreal 2 изобщо не тръгват на 386DX, което доказва че те са не просто лоши игри, ами никакви?
трябва ли наистина да ти обяснявам защо сравнението ти е меко казано глупаво ?

Потребителски аватар
YE
Power User
Power User
Мнения: 1554
Регистриран: 01 дек 2003 21:08
Местоположение: Outer Qwghlm
Контакти:

Мнение от YE » 29 яну 2004 17:43

Не, трябва да ми обясниш защо твоето изказване за 386DX не е глупаво. От гледна точка на 2004 година, когато такива неща трябва отдавна да сме ги забравили и да гледаме на по-"непреходните" качества на старите игри.

pdimov
gosu
gosu
Мнения: 871
Регистриран: 02 дек 2003 01:04

Мнение от pdimov » 29 яну 2004 17:44

Stass написа:и да те питам ти можеш ли да ми изтъкнеш поне едно -еинствено предимство на warcraft пред Dune2 , освен фентъзи сюжета ?
Multiplayer? Станалата класическа двуресурсна система? Икономика и строеж, базирана на селяни? Support units (casters)? Upgrades? Expansions? Hello?

Stass
New User
New User
Мнения: 25
Регистриран: 01 дек 2003 12:33
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Контакти:

Мнение от Stass » 29 яну 2004 17:51

YE написа:Не, трябва да ми обясниш защо твоето изказване за 386DX не е глупаво. От гледна точка на 2004 година, когато такива неща трябва отдавна да сме ги забравили и да гледаме на по-"непреходните" качества на старите игри.
обяснявам-защото по това време 386 си беше добра машина е признак за некадърност да пуснеш игра ,която да не върви на такава конфигуреция, при положение че вече има друга която се държи добре дори на 286 а твоят продукт с нищо не превъзхожда този от които си копирал.

morgoth
chobo
Мнения: 90
Регистриран: 06 дек 2003 19:22

Мнение от morgoth » 29 яну 2004 17:57

Stass, ти имаш ли представа кога излезе Dune и кога - Warcraft?

ПП Ако не си изключил турбото, WC върви идеално на 386DX40 ;))

Stass
New User
New User
Мнения: 25
Регистриран: 01 дек 2003 12:33
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Контакти:

Мнение от Stass » 29 яну 2004 17:58

pdimov написа:
Stass написа:и да те питам ти можеш ли да ми изтъкнеш поне едно -еинствено предимство на warcraft пред Dune2 , освен фентъзи сюжета ?
Multiplayer? Станалата класическа двуресурсна система? Икономика и строеж, базирана на селяни? Support units (casters)? Upgrades? Expansions? Hello?
за biplayer-a съм съгласен , за останалото -не. в дюн също се събираха ресурси и не мисля че това дали са един , два или 5 вида е критерии за това дали една игра ще е по-интересна от друга !строеж- е , и в дюн сградите не ти се даваха на готово, нали?
селяни?-принципно не виждам разликата между тях и harvester-ите.
casters ?-имаше и в дуне едни аналогии на магьосници- девиатори
специфични за "расата " единици ?-фремени, атомни бомби, саботьори...
виж за ъпгрейдите не се сетих но и не се сещам дали ги имаш е и при warcraft

zelenoto
Regular User
Regular User
Мнения: 92
Регистриран: 10 дек 2003 16:34

Мнение от zelenoto » 29 яну 2004 18:00

освен фентъзи сюжета ?
графика ?AI ? оптимизиран код ?
Да, и тия трите също, но не само. Въобще си е много професионално направена игра. А игри с фентъзи сюжет и тогава и сега с лопата да ги ринеш. А що се отнася до клнонинги и на СтарКрафт бая се бяха навъдили ама каквито и фентъзи или не сюжети да вкарваха никоя от тях не прокопса.
Нима не виждаш и колко книги-клонинги на Толкиновия Властелин на пръстените се нароиха, та чак вече са банални ?!
С това си изречение само подкрепяш тезата, че не достатъчно да изкараш продукт вдъхновен от Толкин за да стане успешен.

Stass
New User
New User
Мнения: 25
Регистриран: 01 дек 2003 12:33
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Контакти:

Мнение от Stass » 29 яну 2004 18:07

morgoth написа:Stass, ти имаш ли представа кога излезе Dune и кога - Warcraft?

ПП Ако не си изключил турбото, WC върви идеално на 386DX40 ;))
мдаа, Дюн излезе 1992-ра а warcraft -1993-ta.
апропо, според производителя играта изисква:

386/20 with 4MB RAM
MS-DOS 5.0 or Higher
VGA Video Card
Microsoft Compatible Mouse
CD-ROM Required for Movies,което обаче от опит знам е напълно недостатъчно !

ikolev
модератор
модератор
Мнения: 1661
Регистриран: 20 ное 2003 22:39
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ikolev » 29 яну 2004 18:10

Според мен спорът дали Dune2 или Warcraft е по-добрата игра е излишен, и двете са достатъчно добри за да влязат в Залата на Славата. Да, Крафтът беше откраднал идеята от Дюн (което ме препраща на другата тема, за Близард и оригиналността), но пък кражбата си беше близардовска, т.е. перфектна. А и Уестууд сами са си виновни че не оползотвориха появилия се силен глад за създадения от самите тях жанр... Ако не се лъжа, Дюн2 излезе през 92-а, Уоркрафт - 94-а, а С&С - чак 95/96-а!

Заключена