Страница 3 от 4

Re: деца, не си губете времето с XNA

Публикувано: 06 дек 2011 12:15
от Zemedelec
DX очевидно няма да умре, просто updates ще са заедно със service pack-овете, няма да има сериозен съппорт, никакви samples (те открай време не струваха в сравнение с тези на вендорите и без това) и почти никакъв bugfix. Доколкото разбрах, имало един човек по HLSL компилатора, който там нещо се бори и това е. DX12? Практически на никой не му е нужен - ако погледнем BF3/DICE, освен които никой не се опитва да прави сериозни DX11 неща и как BF3 показа че да правиш мултиплатформа и DX11 на PC си е жив провал спрямо конзолите...
XNA - лека му пръст, аз така и не разбрах на кого и за какво му е нужно то, особенно днес.
Unity се превръща в нещо голямо, особенно като гледам на какво прилича Molehill.

Re: деца, не си губете времето с XNA

Публикувано: 06 дек 2011 12:41
от Stilgar
Zemedelec написа:XNA - лека му пръст, аз така и не разбрах на кого и за какво му е нужно то, особенно днес.
На MS основно. Трябва някак си да се sandbox-ват нещата и managed code се оказва доста удобен начин. Що мислиш на телефона пуснаха само XNA? Със сигурност в бъдеще ще има поддръжка на native код обаче това не може да стане бързо и лесно ако има брутални изисквания за sandbox.

Re: деца, не си губете времето с XNA

Публикувано: 06 дек 2011 13:28
от haho
Zemedelec написа:DX12? Практически на никой не му е нужен - ако погледнем BF3/DICE, освен които никой не се опитва да прави сериозни DX11 неща и как BF3 показа че да правиш мултиплатформа и DX11 на PC си е жив провал спрямо конзолите...

То аз се чудя останаха ли фийчъри за ДХ12 изобщо? 11 заедно с компют шейдър/опен ЦЛ позволяват да се направят рендерери с функционалността на офлайн рендерерите, само перформънс да има. Това за БФ3, PC и конзолите учудва ли някого?!?!

Re: деца, не си губете времето с XNA

Публикувано: 06 дек 2011 14:29
от themean
Нови фийчери ще има като направят видео карти които да ги поддържат
За момента и аз не се сещам какво може още да се иска от една видео карта ама на ония главуни дето ги
правят това им е работата (да се сещат)

Re: деца, не си губете времето с XNA

Публикувано: 06 дек 2011 14:48
от Stilgar
themean написа:Нови фийчери ще има като направят видео карти които да ги поддържат
За момента и аз не се сещам какво може още да се иска от една видео карта ама на ония главуни дето ги
правят това им е работата (да се сещат)
Имам някакво подозрение, че нещата не работят задължително в тази посока. Предполагам APIтата се изработват заедно с хардуера, докато последният още е на ниво чертеж.

Re: деца, не си губете времето с XNA

Публикувано: 06 дек 2011 16:43
от themean
Stilgar написа:
themean написа:Нови фийчери ще има като направят видео карти които да ги поддържат
За момента и аз не се сещам какво може още да се иска от една видео карта ама на ония главуни дето ги
правят това им е работата (да се сещат)
Имам някакво подозрение, че нещата не работят задължително в тази посока. Предполагам APIтата се изработват заедно с хардуера, докато последният още е на ниво чертеж.
Силно съм убеден, че въпросните API-та предоставят някакъв интерфейс към драйвера на карта (тоест API-то може точно толкова колкото може драйвера или по-малко )

Re: деца, не си губете времето с XNA

Публикувано: 06 дек 2011 16:55
от Zemedelec
themean написа:Силно съм убеден, че въпросните API-та предоставят някакъв интерфейс към драйвера на карта
Че кой казва нещо друго. Човека ти вика, че API-то се прави заедно с поредното поколение желязо. Или според теб това не е така?

Re: деца, не си губете времето с XNA

Публикувано: 06 дек 2011 17:02
от themean
Това го написах относно подозренията му, че нещата не стават точно така

Re: деца, не си губете времето с XNA

Публикувано: 06 дек 2011 17:03
от Zemedelec
themean написа:Това го написах относно подозренията му, че нещата не стават точно така
Ми да, той е прав - разработката на API-то върви заедно с вендорите, рядкой някой еднолично тръгва да прави поредната революция, без да се обади...

Re: деца, не си губете времето с XNA

Публикувано: 06 дек 2011 17:17
от Stilgar
Коментарът ми беше по отношение на твърдението, че нови features има като направят нови видео карти. Според мен тези, които правят API-то се разбират с тези които правят видео картите какви features да има и се правят едновременно. Не е да кажеш видеокартаджиите да измислят няква нова сметка, да я пуснат на пазара и тея дето правят API-то да си кажат дай да направим тука нещо в API-то да ползва тая сметка. Не се съмнявам, че има случаи, в които нещата работят на подобен принцип (хардуерът е първи) като например Kinect, но не мисля, че графиката е такава област.

Re: деца, не си губете времето с XNA

Публикувано: 06 дек 2011 17:18
от themean
Ясно станало е недоразумение :)
В моя коментар точно това съм искал да кажа че първи вудеокартата трябва да може да прави нещата и след това апито
А вие сте разбрали че апито си ги поддържа, но видеокартата още не ??

Re: деца, не си губете времето с XNA

Публикувано: 06 дек 2011 17:20
от themean
@stiglar
Прави си брат :)

Re: деца, не си губете времето с XNA

Публикувано: 06 дек 2011 17:25
от Zemedelec
themean написа:В моя коментар точно това съм искал да кажа че първи вудеокартата трябва да може да прави нещата и след това апито
Правят се за-е-дно.

Re: деца, не си губете времето с XNA

Публикувано: 06 дек 2011 17:30
от themean
Съгласих се де :)
само че ще отбележа вендорите поемат инициативата :)

Re: деца, не си губете времето с XNA

Публикувано: 06 дек 2011 17:32
от Stilgar
themean написа:само че ще отбележа вендорите поемат инициативата :)
Може би си прав, но откъде имаш тази информация?

Re: деца, не си губете времето с XNA

Публикувано: 06 дек 2011 17:34
от Zemedelec
themean написа:Съгласих се де :)
само че ще отбележа вендорите поемат инициативата :)
Брей... ама от сигурен източник ли го знаеш това?