деца, не си губете времето с XNA

Всичко за програмирането на игри - архитектура, графика, звук, изкуствен интелект, мрежи.
Потребителски аватар
stoiko
Power User
Power User
Мнения: 617
Регистриран: 04 дек 2003 15:44
Контакти:

Re: деца, не си губете времето с XNA

Мнение от stoiko » 04 дек 2011 00:52

Stilgar написа:Иначе сериозно смятам, че целия Dx team барабар с XNA (които сигурно са част от Dx team-а) в момента са привикани да работят по новия Xbox. Не очакван никой от тези да обади каквото и да е преди да обявят новата конзола и сигурно следващият release за PC ще е горе-долу когато пуснат конзолата. Аз ако бях един началник в MS така щях да направя. Така и така всички сериозни компании се правят на ударени с новите DX неща заради XP и от части заради Xbox та защо да си дават зор да пускат нещо сега? От друга страна конзолата сигурно е проект от най-висок приоритет (сигурно веднага след Windows и Office, най-много да е наравно с телефона и Azure) така че има смисъл да дръпнат ресурса там и да позагърбят малко PC gaming инструментите.
в крайна сметка, да инвестират ли хората в XNA или не? Според мен не. Може би Direct3D ще остане, но останалите DIrect... неща си заминават. Съвсем не е сигурно и че direct3d 9-11 кода ще върви без модификация на win8.

Потребителски аватар
themean
Power User
Power User
Мнения: 860
Регистриран: 02 дек 2010 22:51

Re: деца, не си губете времето с XNA

Мнение от themean » 04 дек 2011 01:01

Айде стига бе
Да не ми кажете че тамън след като реших да науча directx 11 тия от MS ще проявят тотална маркетингова скопеност
и ще го зарежат
Тия информации до колко са достоверни ??
Кой (за геймърите иде реч )ще си купи уиндолс 8 ако няма да му вървят игрите като хората
Ако е така както казвате се очертава всичко да върви на OpenGL и че всичките тия пари дето са ги дали за разработка
на directX са отишли на вятъра

Потребителски аватар
stoiko
Power User
Power User
Мнения: 617
Регистриран: 04 дек 2003 15:44
Контакти:

Re: деца, не си губете времето с XNA

Мнение от stoiko » 04 дек 2011 01:10

themean написа:Айде стига бе
Да не ми кажете че тамън след като реших да науча directx 11 тия от MS ще проявят тотална маркетингова скопеност
и ще го зарежат
Тия информации до колко са достоверни ??
Кой (за геймърите иде реч )ще си купи уиндолс 8 ако няма да му вървят игрите като хората
Ако е така както казвате се очертава всичко да върви на OpenGL и че всичките тия пари дето са ги дали за разработка
на directX са отишли на вятъра
хъм, май се поолях. игрите ще ти вървят, но ако имаш написан сорс код за dx9-11 ще трябва да го почовъркаш за да върви на новото им sdk за геймдев ако изобщо е отделено от windows sdk-to.

Потребителски аватар
themean
Power User
Power User
Мнения: 860
Регистриран: 02 дек 2010 22:51

Re: деца, не си губете времето с XNA

Мнение от themean » 04 дек 2011 01:36

Можеш ли да си малко по-конкретен в "ще трябва да го почовъркаш за да върви на новото им sdk"

Потребителски аватар
stoiko
Power User
Power User
Мнения: 617
Регистриран: 04 дек 2003 15:44
Контакти:

Re: деца, не си губете времето с XNA

Мнение от stoiko » 04 дек 2011 01:42

themean написа:Можеш ли да си малко по-конкретен в "ще трябва да го почовъркаш за да върви на новото им sdk"
ами не не мога, защото тия твърдения си ги вадя от едно тъмно инатливо място. засега това са само предположения и изобщо не знам какво ти готвят от MS но със сигурност е нещо приятно :)

Потребителски аватар
KosSiO
Power User
Power User
Мнения: 316
Регистриран: 20 окт 2008 19:29
Местоположение: Targovishte,Sofia

Re: деца, не си губете времето с XNA

Мнение от KosSiO » 04 дек 2011 02:17

Нека допуснем, че XNA ще загине. Кое ще го замени? Те тъкмо научиха хората на т'ва нещо и сега, какво? Ще им кажат "ем ние такова, абе ползвайте новия шит!"?

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: деца, не си губете времето с XNA

Мнение от OldschoolBG » 04 дек 2011 03:53

KosSiO написа:Кое ще го замени?
Game Maker. Oh wait.

Потребителски аватар
KosSiO
Power User
Power User
Мнения: 316
Регистриран: 20 окт 2008 19:29
Местоположение: Targovishte,Sofia

Re: деца, не си губете времето с XNA

Мнение от KosSiO » 04 дек 2011 04:00

drebenk написа:
KosSiO написа:Кое ще го замени?
Game Maker. Oh wait.
Ъ-ъ-ъ? Я разкажи повече? И за xbox ли имат поддръжка? Толкова мощен и бърз ли стана тоя гейм-мейкър?

Stilgar
Power User
Power User
Мнения: 824
Регистриран: 12 яну 2006 22:15
Контакти:

Re: деца, не си губете времето с XNA

Мнение от Stilgar » 04 дек 2011 04:17

DirectX игрите ще ти вървят на Windows 8 в desktop режима (както и всички досегашни Windows програми). Освен това DirectX може да се ползва за създаване на игри за новия Metro интерфейс. Не само, че може ами няма друго истинско 3D API дето да може да се ползва. Другите варианти за игри са C# + XAML и HTML + JS (без WebGL). За Xbox не вярвам да се пънат кой знае колко да пуснат tools отсега нататък. Всичко ще е в следващата конзола. Това което ще има в това поколение ще са неща за Kinect. Какво ще стане с XNA не знам но очаквам да се върне с нова сила като обявят новата конзола.

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Re: деца, не си губете времето с XNA

Мнение от gemicha » 04 дек 2011 04:28

Интересно. От къде ги четете тези неща?

Stilgar
Power User
Power User
Мнения: 824
Регистриран: 12 яну 2006 22:15
Контакти:

Re: деца, не си губете времето с XNA

Мнение от Stilgar » 04 дек 2011 05:03

Това за Windows 8 го гледах на Build. Частта за заниманията на DX задругата си ги измислих щото ми звучи добре:)

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: деца, не си губете времето с XNA

Мнение от OldschoolBG » 04 дек 2011 05:13

KosSiO написа:Ъ-ъ-ъ? Я разкажи повече? И за xbox ли имат поддръжка? Толкова мощен и бърз ли стана тоя гейм-мейкър?
Моето беше в кръга на шегата. Иначе като гледам от време на време какви игри изкарват с GM-а, да ти кажа има някой неща които са доста, доста направени (през деня ще ти плясна една тема да видиш). Това само идва да ти покаже, че в правилните ръце GM е един чудесен инструмент.
gemicha написа:Интересно. От къде ги четете тези неща?
От извора, от извора. ^^

Потребителски аватар
KosSiO
Power User
Power User
Мнения: 316
Регистриран: 20 окт 2008 19:29
Местоположение: Targovishte,Sofia

Re: деца, не си губете времето с XNA

Мнение от KosSiO » 04 дек 2011 12:03

И НИКОЙ до сега не се сети, че целия рендъринг на тая ОС е изцяло направен с DirectX ^^

Потребителски аватар
KosSiO
Power User
Power User
Мнения: 316
Регистриран: 20 окт 2008 19:29
Местоположение: Targovishte,Sofia

Re: деца, не си губете времето с XNA

Мнение от KosSiO » 04 дек 2011 12:09

Темата малко тръгна към Windows Development.

Я какво прочетох - "Metro style apps are built using your existing skills and can reuse code assets you already have."

http://msdn.microsoft.com/en-us/library ... 11386.aspx

Друг интересен ред -"Metro style games with C++ use Microsoft DirectX 11.1 with native C++ and HLSL to take full advantage of graphics hardware."

Потребителски аватар
stoiko
Power User
Power User
Мнения: 617
Регистриран: 04 дек 2003 15:44
Контакти:

Re: деца, не си губете времето с XNA

Мнение от stoiko » 04 дек 2011 14:51

оки, значи директ хикс ще има и за да пишем метро игри на C/C++ ще трябва да ползваме dx11.1 (direct3d, direct2d, directxmath, directwrite, xaudio2, xinput)
xna обаче не видях да се споменава някъде.

Stilgar
Power User
Power User
Мнения: 824
Регистриран: 12 яну 2006 22:15
Контакти:

Re: деца, не си губете времето с XNA

Мнение от Stilgar » 04 дек 2011 16:01

Според мен XNA няма да мръдне в следващите 2 години и после ще се върне. Т'ва е wild guess. Освен това който иска да пише игри за WP трябва да ги пише на XNA.

Отговори