Динамична промяна на цветове

Ако сте начинаещ, отделете малко време тук преди да посетите другите форуми.
HALF
Site Admin
Site Admin
Мнения: 174
Регистриран: 08 фев 2004 16:04

Динамична промяна на цветове

Мнение от HALF » 04 окт 2013 16:03

Играта която правя ще има тунинг на колите, в момента може да се избират 4 текстури за всяка (като декали), и всяка текстура може да се оцветява със различен цвят.
Накратко текстурите по принцип са прозрачни където трябва да има цвят, после като играча избере цвят на колата филлвам изображение със избрания цвят и над него рисувам прозрачната текстура, след това ползвам резултата за текстура на колата. Всичко работи перфектно с изключение на това че смяната на цвета може да става със скорост около 3-4 кадъра в секунда, а много ми се иска да има плавна смяна на цвета.

Има няколко мода на блендване на текстурите - единия от тях е аналогичен на GL_BLEND, т.е. може да му се зададе и цвят с който да се блендне текстурата. Някой има ли идея как трябва да изглежда текстурата за да може бленд-а да оцвети само части - примерно да оцвети колата в червено но да не прецака черните/сиви стъкла, или пък оранжевите фарове, или пък белите декали по текстурата?
Това което си мисля е да рисувам с 2 текстури - първата е с блендинг а върху нея втората е само GL_REPLACE със ARGB текстура.

Потребителски аватар
stoiko
Power User
Power User
Мнения: 617
Регистриран: 04 дек 2003 15:44
Контакти:

Re: Динамична промяна на цветове

Мнение от stoiko » 04 окт 2013 16:49

шейдъри? комбайнъри има ли?
такова нещо ли ти трябва?
http://www.youtube.com/watch?v=7SNUqHN8ik8
ползва маска, текстура и texture combiners
ако ти върши работа ще постна тука кода и текстурите с обяснения

HALF
Site Admin
Site Admin
Мнения: 174
Регистриран: 08 фев 2004 16:04

Re: Динамична промяна на цветове

Мнение от HALF » 04 окт 2013 17:02

Нито едното нито другото, в някой случаи няма и мултитекстуриране даже.
Работя за j2me телефони, дори като създам меш обекта не мога да променям нито вертекс колори нито текстурни координати. Много ограничено.
За това търся някакви хакове за да подкарам по-интересни ефекти.

Отговори