Snakes and Ladders Paint - моята първа Unity игра.

За организацията на този сайт и за игровата индустрия в България - фирми, хора, проекти, проблеми.
Caterpillar
New User
New User
Мнения: 14
Регистриран: 21 юли 2015 22:21

Snakes and Ladders Paint - моята първа Unity игра.

Мнение от Caterpillar » 22 юли 2015 07:10

Здравейте, след дълги години в индустрията с разработка на игри с гордост мога да се похваля с първото ми изцяло мое отроче - Snakes and Ladders Paint.(личен арт, анимации и код). В момента съм се отдал на творчески отпуск и целта ми до края на годината е да направя 10 или повече малки игричски със сходно, смятам добро качество. Игрите ще са безплатни с реклами с цел да могат да достигнат по лесно до повече хора. Първата игра е класическата змии и стълби, но исках да я направя възможно най-пъстра и с яки анимации и смятам, че се получи добре. От други места получих вече някой забележки и дребни проблеми и ще се опитам след като събера достатъчно инфо да подготвя ъпдейт. Надявам се да ви хареса, ще се радвам на коментари... ако може не много злобни :D

За сега платформите са Android и iOS:
Ето линкове към играта:
Google Play:https://play.google.com/store/apps/deta ... andladders
iOS: https://itunes.apple.com/us/app/snakes- ... 26790?mt=8
Последна промяна от OldschoolBG на 31 юли 2015 11:46, променено общо 1 път.
Причина: Промяна на заглавието.

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: Моята първа Unity игра

Мнение от OldschoolBG » 23 юли 2015 10:32

Усеща се като компетентно направена игра. Това, което мога да те посъветвам да обмислиш е добавянето на някакви power-ups, които да се използват по време на игра. Удвояване на резултата, който си получил (ходовете). Неуязвимост, при попадане на поле със змия. Зашеметяване на противник (пропуска си хода). Някакви такива. Ще ти помогне за две неща - геймплеят ще стане по-динамичен, игралната сесия ще се съкрати. Това са ми основните забележки към играта - много е мудна, а и не ми се случва нищо интересно. Освен това можеш да монетизираш от power-up-ите, както и да ги включиш в система за подобряване на "задържането" (retention-а).

BTW стратегията ти с "многото по-малки и подобни игри" я обмисли отново. По мое мнение се фокусирай върху някаква по-дълбока игра. Не е нужно да е по-голяма като обхват - да има много арт и геймплейни механики. Това, което е нужно е да бъде с достатъчно дълбок геймплей. Шансовете ти за успех ще са по-големи, отколкото ако стреляш с много малки и плитки игри.

zelenoto
Regular User
Regular User
Мнения: 92
Регистриран: 10 дек 2003 16:34

Re: Моята първа Unity игра

Мнение от zelenoto » 23 юли 2015 10:49

В момента съм се отдал на творчески отпуск и целта ми до края на годината е да направя 10 или повече малки игричски със сходно, смятам добро качество.
Похвално начинание. 10 игри до края на годината - това идва към по 2 на месец. Интересно ми е тази колко време ти отне (и колко време мислеше първоначално че ще ти отнеме). Също кое гълта най-много време - арт, програмиране, etc. (ако имаш такива наблюдения).

Caterpillar
New User
New User
Мнения: 14
Регистриран: 21 юли 2015 22:21

Re: Моята първа Unity игра

Мнение от Caterpillar » 23 юли 2015 22:48

OldschoolBG - кефиш, личи че си навътре в нещата, но мога да поспоря много с тебе... но не мисля че има нужда. Принципно си прав за сесията именно това е нещото от което губя за сега, защото CRT-то на играта е много добро и вади по няколко доларчета дори от малко сесии, но наистина тази игра не исках да я правя с идеята да печеля големите кинти - убиите ме с камъни :D , а просто да се накефя и да покажа, че мога... ех комплексарска работа. За power up-ите сме на едно мнение мислих два варианта 7 сектор на колелото или да генерира рандом на позиция на всеки 5 ход - горе долу същите неща които изброи - защо не го направих 2-3 дни имплентация и арт макс, 1 - не знаех как да го представя на потребителя, 2- качеството на първите 10 змии и стълби в андроид стора беше трагично ниво спрямо моята игра гемпля е същия, 3 в крайна сметка това е змии и стълби - като дойде момента да я пускам за смарт телевизори ще го обмисля. Реалния мултиплеър с гейм център би станал много лесно на теория... но здраве да е. За голямата игра - споко на ход е, но то е в малко по-далечен момент. Втората игра е готова понеделник пускам за ревю ще се похваля, като излезе, третата игра (но май ще я отложа, че ми се роди много малка и бърза идея) :D е нарисувана в почивните ми моменти и тя ще е много по "яка" ремейк на Панг, защото се кефих много като малък и защото моите аверчета програмисти ми казаха, че не мога да направя геймплея за една седмица - направих го смея да твърдя доста добре за телефон за 6-7 часа :)... естествено има много работа, но концепта е як.
Ето малко стара версия на асета:https://www.dropbox.com/s/ui3ijjzcns1rx ... 7.png?dl=0 - има доста "инспирарани" неща :D, но аз поне си ги пририсувам за разлика от някои хора.
За другия коментар 5 седмици за Змии и стълби - 1 беше само публикуване и рекламни мрежи, акаунти и прочие. През 4-те седмици имах няколко ергенски вечери, 1 сватба и станах на 30 и имах няколко дни почивка. Рисуване анимиране 2-3 седмици - кодиране 3 дни от до, но доста повече от 24 работни часа , но аз съм много бърз и не пиша по бест практики и прочие..., но пък ми се получват нещата така мисля. От тук нататък е лесно имам си и моите хитринки как да пусна китайската схема за конвейра. Мисля на всеки 2 малки игри да правя 1 по-голяма и реално да имам 3 много добри игри и останалото "плитки", но всичко да е на минимум това качество. Ще пиша и ще се хваля...
Между другото ако някой се занимава с маркетинг, но сериозно, може да драсне ще видим как ще сме си полезни. Там нямам време признавам, въпреки че имах малък успех за малко да добутам играта да стане вирална в БГ аппстора - стигнах 28 място, но... следващия път.

Потребителски аватар
KosSiO
Power User
Power User
Мнения: 316
Регистриран: 20 окт 2008 19:29
Местоположение: Targovishte,Sofia

Re: Моята първа Unity игра

Мнение от KosSiO » 23 юли 2015 23:07

Изгледах клипчето на сайта. Играта по-различна от стандартната, като малък знам че съм я играл. Има ли някакви решения които трябва да се взмеат от играча, или всичко е на късмет(като изключим това със зарчето, доста по-готино е от просто зарче)?

Иначе може би го знаеш, ей тук има хора с подобни амбиции като теб http://www.onegameamonth.com/

Caterpillar
New User
New User
Мнения: 14
Регистриран: 21 юли 2015 22:21

Re: Моята първа Unity игра

Мнение от Caterpillar » 23 юли 2015 23:44

Класическа е... и за сега така, въреки че ме замислихте силно за power-ups, но не искам да се откланям от пътя, за първи път го следвам стриктно. Инак имаше един пич, който правише 1 игра на седмица и направи 10-20 на Phaser - HTML5 енджин. Написа книга, като под книга 1 абзац за описание на игра и не чак толкова подробно коментиран код - игрите са просто прооф ов концепт за мен, книгата (120 странички по спомен) слаба поне за мен - но хората го следяха постояно 50 000 $ за предплатени поръчки може и повече още толкова след това ... това към OldscoolBG :).

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: Моята първа Unity игра

Мнение от OldschoolBG » 24 юли 2015 10:52

Caterpillar написа:... мога да поспоря много с тебе... но не мисля че има нужда.
Зависи за какво, иначе не е проблем да обсъждаме разни неща. Това дали искаш да спечелиш "големите кинти" си е индивидуално. Принципно не мисля, че ще ти навреди особено, ако спечелиш повече, отколкото мислиш, че са ти нужни, за каквото там са ти нужни пари. ^^

Това с $50 хил. не го хванах много като пример в какъв контекст е. Принципно не твърдя, че не можеш да изкараш пари от малки игри. Можеш, но според мен е много по-хазартна тази стратегия, от това да правиш по-дълбоки игри.

Продължавай в същия дух, с ентусиазъм и упорита работа, пък той успехът си идва.

P.S. Любопитно ми е да разбера какво класическо задържане има играта. Стига да не е тайна, разбира се.

Caterpillar
New User
New User
Мнения: 14
Регистриран: 21 юли 2015 22:21

Re: Моята първа Unity игра

Мнение от Caterpillar » 24 юли 2015 19:17

Примера беше, че от всичко което произведеш може да направиш пари - стига да знаеш как да го поднесеш - в моя роден град има бизнесмен които продава тор и е милионер, т.е. стига да знаеш как и от лайна може да правиш кинти :D . Сега малко по-сериозно опита винаги е полезен ще споделям за напред и от лигавия ми тон не стана ясно, че това не е хоби, след 10 години упорит труд, 5 които професионално в бранша това си е бизнес и той ще се получи колкото и трудно да е - не случайно работя по 60-70 часа на седмица ;). Просто споменах, че специфично тая игра не съм я залагал с идеята да направя многото пари, особено с тоя модел. Данни може да видиш интересни тук https://www.appannie.com/, както за моята игра така и за всички други в апстор. Моите наблюдения до тук - андроид пазар никакъв успех там ми е пълна мъгла как би пробило нещо, но честно казано не харесвам нищо на андроид това са хора, които правят средно и по ниско качество и го начукват на девелопърите, знам че се вадят добри пари дори и с този бизнес модел там, даже съм го виждал на живо за сега при мен 0... хайде 100 доунлоуда, от които нищожно количество вирални. iOS почти без маркетинг 10 пъти повече доунлоуди (груби цифри) 15-20% ретеншън - ако говорим уникални играчи на ден / всички доунлоуди, като на базата на всички сесии около 2-3 сесии на играч. Средна сесия 5-6 минути, което е куция момент за сега, защото реклама от която печеля се вижда след всяка игра 1 път. Данните са малко, но и дните са малко 7-8, да не говорим, че от андроид ми дават статистика с 4 дни закъснение :D, добре че има други тулове за анализ. ASO-то е добре като цяло, което е светлия момент, че играта има бъдеще - както и другите сторове и платформи. Още веднъж ако някои има желание и знае "тайната" на андроид маркетинга да пише ЛС, може да сме си полезни взаймно...
Поздрави.

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: Моята първа Unity игра

Мнение от OldschoolBG » 24 юли 2015 20:21

Caterpillar написа:Данни може да видиш интересни тук https://www.appannie.com/, както за моята игра така и за всички други в апстор.
Тези системи за статистика не ги тача особено, да не кажа изобщо. Ползвам нашата вътрешна. ^^
15-20% ретеншън
За моите стандарти това е ниско. Принципно се радвам на цифри над 35%. Иначе зависи от типа игра, защото дори при ~15% може да имаш плащащи потребители, които да те издържат.

Относно Android мога да споделя, че наскоро една от нашите игри беше попаднала случайно в някаква Top 10 седмична класация на един бразилски YouTube потребител. Видеото имаше около 10 хил. гледания, което ни докара около 2 хил. и нещо потребителя. Някакъв безплатен трафик ни се яви, тъй като ние не го бяхме търсили човека. Та може да пробваш да спамнеш подобни хора, правещи геймплей видеа или друго такова съдържание. Друго, което можеш да пробваш е видео реклама във Facebook. За играта от предишния пример подобна стратегия докара добър брой потребители на сравнително ниска цена.
андроид ми дават статистика с 4 дни закъснение
Google Analytics е с два дни за някои статистики. Четири нямам спомен да съм чакал. Така или иначе и за Android игрите гледам нашата система. BTW, ако ти се занимава си струва да си имплементираш някаква твоя. Реално ти трябва да следиш не особено много неща. Плюсовете на това да ти идват данните максимално бързо си струва, според мен.

Caterpillar
New User
New User
Мнения: 14
Регистриран: 21 юли 2015 22:21

Re: Моята първа Unity игра

Мнение от Caterpillar » 28 юли 2015 16:53

Мерси за съветите, това с видео блогърите беше ми дошло само като идея - но писах само на 2ма и нищо до сега (хем нарочно подбрах супер малки - нещо като Джон Наш от Красив ум :) ), но отново имам преоритети за съжаление, който ме отдалечиха от маркетирането, а беше ми станало супер интересно. Но утре имам игра да пускам за одобрение...

Отговори