Unity java clone

За организацията на този сайт и за игровата индустрия в България - фирми, хора, проекти, проблеми.
HALF
Site Admin
Site Admin
Мнения: 172
Регистриран: 08 фев 2004 16:04

Unity java clone

Мнение от HALF » 29 окт 2014 17:17

Ето с какво се занимавам сега:

Най-голямото предимство за мен е че мога да експортвам както за Android така и за J2ME устройства :)
Кода се пише на java, и след като имаш компонентите готови - пращаш едитора на левъл дизайнерите и накрая имаш игра :)

Има доста малки екстри като анализиране на нивата и извличане на всички използвани ресурси (които се експортват в последствие), може да се контролира използвайки андроид устройство като ремоут контрол (връзва се по wifi).

Абе доста неща има icon_smile.gif Видеото показва първия проект който правя в момента, и разработката на едитора/енджина и играта вървят паралелно :)

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Re: Unity java clone

Мнение от gemicha » 31 окт 2014 09:43

Браво! Много добре изглежда.

HALF
Site Admin
Site Admin
Мнения: 172
Регистриран: 08 фев 2004 16:04

Re: Unity java clone

Мнение от HALF » 31 окт 2014 22:48

Скоро ще интегрирам beanshell интерпретатора в проекта за да не се налага да прекомилираш проекта когато има промени в кода, а при експорт ще компилирам скриптовете и ще избегна интерпретирането на крайните устройства.

Вчера добавих подръжка на анимирани uv координати(понеже до сега можеха да се анимират само вертексите), и оправих експортера на модели да поддържа vertex coloring, понеже до сега това не работеше и ограничаваше дизайнерите.

Потребителски аватар
KosSiO
Power User
Power User
Мнения: 316
Регистриран: 20 окт 2008 19:29
Местоположение: Targovishte,Sofia

Re: Unity java clone

Мнение от KosSiO » 11 ное 2014 21:27

Има ли публично репо?

HALF
Site Admin
Site Admin
Мнения: 172
Регистриран: 08 фев 2004 16:04

Re: Unity java clone

Мнение от HALF » 11 ное 2014 21:38

Нищо не е публично понеже работя по проект и правата над кода са на фирмата :(
В бъдеще може да договоря да имам права над кода но за сега мога само да репортвам резултати :)

Сега започнах да работя по-усилено над самата игра понеже самия едитор работи перфектно в момента, обаче утре мисля да добавя автоматичен resize на текстури и interface graphics според резолюцията на target device-а, понеже в момента експортера ги експортира в оригиналния размер и след това трябва на ръка да се обработват което не ми е по вкуса.

2d интерфейса се пише на cocos2d (само че писан от мен, не cocos2d-x,cocos2d-android или друга разновидност), докато 3D моделите са cocos2d нодове които се добавят в cc3renderer нод, та реално 3d viewport-а е 2d node в scene graph-a и така може доста лесно да се постига какъвто искаш резултат.

П.П. не обръщайте внимание на текстурата на танка - за да поддържаме възможно най-голям брой устройства всички танкове споделят една обща текстура с размер 64х64
Прикачени файлове
Screen Shot 2014-11-11 at 7.34.28 PM.png
Screen Shot 2014-11-11 at 7.34.28 PM.png (449.67 KиБ) Видяна 4896 пъти

HALF
Site Admin
Site Admin
Мнения: 172
Регистриран: 08 фев 2004 16:04

Re: Unity java clone

Мнение от HALF » 13 дек 2014 16:10

Последните 3 дни се захванах да добавя particle emmiter понеже реших да добавя пламъци, дим и пушек в играта. Първоначално всеки партикъл беше отделен node в scene graph-а който се рисуваше самостоятелно, но вчера седнах и батчнах всички particles в един обект, всеки кадър смятам на CPU-то промените в позициите на вертексите, merge-вам ги и ги рисувам на куп, не остана време да правя тестове но вярвам че на opengl устройствата това трябва значително да ускори рисуването.

В момента всеки партикъл е куад с текстура на който му викам setLookAt(camera) всеки кадър, това ли е най-добрия начин или има и по-бърз начин да ги ориентирам винаги към камерата?

Потребителски аватар
stoiko
Power User
Power User
Мнения: 617
Регистриран: 04 дек 2003 15:44
Контакти:

Re: Unity java clone

Мнение от stoiko » 13 дек 2014 21:48

просто копирай ротационната част на modelvidew матрицата в билборда

HALF
Site Admin
Site Admin
Мнения: 172
Регистриран: 08 фев 2004 16:04

Re: Unity java clone

Мнение от HALF » 13 дек 2014 22:16

Ще го пробвам, но в този случай няма ли да има странни ротации ако обекта е близо до краищата на екрана и завъртя камерата, мисля че съм виждал някъде един бъг как билбордовете се движдат видимо. Жалко че нямам кода тук да тествам сега

sn0k3
New User
New User
Мнения: 4
Регистриран: 15 сеп 2014 15:55

Re: Unity java clone

Мнение от sn0k3 » 29 яну 2015 13:21

А ти какво използваш освен Java, OpenGL ли, или нещо друго?

HALF
Site Admin
Site Admin
Мнения: 172
Регистриран: 08 фев 2004 16:04

Re: Unity java clone

Мнение от HALF » 27 мар 2015 11:07

Интересено как това мнение се появи в форума с 2 месеца закъснение?

Но иначе ползвам lwjgl със OpenGL ES 1.1, и JavaFX за интерфейса. В перспектива виждам че ползването на javafx беше грешка, много бавен стартъп, и много бъгове (основно породени от липсата на опит от моя страна де), и никаква интеграция със javafx рендерера.

HALF
Site Admin
Site Admin
Мнения: 172
Регистриран: 08 фев 2004 16:04

Re: Unity java clone

Мнение от HALF » 22 апр 2015 23:24

Най накрая първата игра с енджина е готова:
https://play.google.com/store/apps/deta ... ker.tank3d

Отворен съм от към съвети и критики.
Между другото имам версия на играта под 1 мб за андроид, а за j2me имам версия която е 550кб (и 300 кб версия която си тегли ресурсите от нета при първо пускане).

sn0k3
New User
New User
Мнения: 4
Регистриран: 15 сеп 2014 15:55

Re: Unity java clone

Мнение от sn0k3 » 29 апр 2015 10:14

Браво! Изглежда добре! :)

Отговори