"Силата на меча" - аркадна игра от ново поколение

За организацията на този сайт и за игровата индустрия в България - фирми, хора, проекти, проблеми.
Потребителски аватар
stoiko
Power User
Power User
Мнения: 617
Регистриран: 04 дек 2003 15:44
Контакти:

Re: "Силата на меча" - аркадна игра от ново поколение

Мнение от stoiko » 02 юни 2013 22:35

браво! пожелавам ви много кинти. и ще си купя PC порта :)

Потребителски аватар
themean
Power User
Power User
Мнения: 860
Регистриран: 02 дек 2010 22:51

Re: "Силата на меча" - аркадна игра от ново поколение

Мнение от themean » 05 юни 2013 11:15

Поздравления.
Ако не се лъжа днес е EPIC win day.Дано изкъртите пазара :)

Потребителски аватар
haho
Power User
Power User
Мнения: 999
Регистриран: 07 дек 2003 21:52
Местоположение: България
Контакти:

Re: "Силата на меча" - аркадна игра от ново поколение

Мнение от haho » 05 юни 2013 12:09

Чул те господ. Дано да се хареса на хората. Знаем си, че играта не е толкова смилаема, ако геймъра не е по-чалъндж ориентиран, но се надяваме да попадне при хора от правилната кръвна група. Ето първите ревюта:

http://playfront.de/test-strength-of-th ... ordernder/
http://otakudome.com/reviews/strength-o ... -3-review/
http://www.playstationforum.dk/game-rev ... d-3-review

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: "Силата на меча" - аркадна игра от ново поколение

Мнение от OldschoolBG » 05 юни 2013 13:23

otakudome оценката, според мен, е някаква измислена.
The plot is sort of non-existent, but it seems that story isn’t exactly what they’re looking for
В същото време Story лентата отгоре е на 80% пълна. Отделно има повече критика, отколкото похвали, а въпреки това крайната оценка е 95. От трите ревюта това на playstationforum.dk, за мен, е най-правдоподобно.

Прави ми впечатление, че все се говори за предизвикателен геймплей, но ми се струва, че не става въпрос за нещо като Urban Reign или Demon's/Dark Souls тип предизвикателство. Тъй като не съм играл играта все още, няма да си правя някакво кардинално и финално заключение по този въпрос.

@haho, като ударите предположените от мен продажби да драснеш ЛС да се похвалиш, за да знам дали правя правилни предположения или не. ^^

Потребителски аватар
haho
Power User
Power User
Мнения: 999
Регистриран: 07 дек 2003 21:52
Местоположение: България
Контакти:

Re: "Силата на меча" - аркадна игра от ново поколение

Мнение от haho » 05 юни 2013 13:53

OldschoolBG написа: Отделно има повече критика, отколкото похвали, а въпреки това крайната оценка е 95. От трите ревюта това на playstationforum.dk, за мен, е най-правдоподобно.
За мен това на германеца е най-правдоподобно. Датчанина не е минал цялата игра, някъде на 40% е, просто не е негов тип и е направил прилично, добре издържано ревю. Американеца не е добър ривюър, но е добър геймър, минал е цялата игра, изкефила го е много и затова има несъответствие в скора и ревюто. Германеца хем е минал цялата игра, хем може да прави ревюта. Това е "вътрешната" информация.


За нас нямат никакво значение ревютата, добре де, знам че имат, обаче казахме, че и играта е по-трудно смилаема и затова се радвам като има повече ревюта, че да може играчите да се ориентират. Затова ще ги поствам всички, без изключение. Иначе съм убеден, че има кой да я хареса.

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: "Силата на меча" - аркадна игра от ново поколение

Мнение от OldschoolBG » 05 юни 2013 14:00

То "харесването" не е проблем някакъв. Най-малкото чисто графично нещата са много прилично издържани. Музикално е добре, че сте се преориентирали и вместо онези електро неща сте решили да вкарате оркестрални теми. Нещо, за което също сме говорили и ако се сещаш ти обяснявах как трябва да има тъпани. :lol:

Потребителски аватар
haho
Power User
Power User
Мнения: 999
Регистриран: 07 дек 2003 21:52
Местоположение: България
Контакти:

Re: "Силата на меча" - аркадна игра от ново поколение

Мнение от haho » 05 юни 2013 14:00

OldschoolBG написа:Urban Reign или Demon's/Dark Souls тип предизвикателство.
Какъв е типа предизвикателство в тези игри? Аз съм играл Urban Reign и нашата ми е в пъти по-интересна да я играя, а съм я играл хиляди пъти. Demon's/Dark Souls само съм ги гледал как ги играят, играл съм много, много малко. Невероятни игри, едни от най-добрите, но ако извадим само бойната механика, без разнообразието на противниците, без мрачния свят (дето е най-якото за мен в играта), то нашата пак няма да се даде лесно. Така да, смятам, че ако някой харесва битката в Demon's/Dark Souls, то задължително трябва да пробва SOTS3.

Потребителски аватар
haho
Power User
Power User
Мнения: 999
Регистриран: 07 дек 2003 21:52
Местоположение: България
Контакти:

Re: "Силата на меча" - аркадна игра от ново поколение

Мнение от haho » 05 юни 2013 14:06

OldschoolBG написа:Музикално е добре, че сте се преориентирали и вместо онези електро неща сте решили да вкарате оркестрални теми. Нещо, за което също сме говорили и ако се сещаш ти обяснявах как трябва да има тъпани. :lol:
Съгласен, жив и здрав да е Георги Стрезов. Това е много можещ човек, да знаете. Музиката в играта му е от "ученическите години" още, сега е още по-напред.

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: "Силата на меча" - аркадна игра от ново поколение

Мнение от OldschoolBG » 05 юни 2013 14:13

В Urban Reign предизвикателството идва от това, че трябва да знаеш сериите на персонажите, а персонажи и серии има доста. Все пак Namco имат традиции в бойния жанр. Особено при босовете се подхожда като при fighting игра. Гледаш кога имаш възможност за атака и при появата на такава се стремиш да вкараш възможно най-дългата серия, за максимални поражения. Когато противникът атакува се пазиш и внимаваш, защото ако те започне със серия става лошо. Има го и момента с оръжията, като има значение какво ползваш по отношение на бързината на атаката и пораженията.

Колкото до Demon's/Dark Souls там предизвикателството отново идва основно от правилното водене на бой. Да знаеш атаките на противника, да знаеш кога каква атака ти можеш да направиш, с оглед на оръжието, което имаш и средата, в която се намираш. За пример мога да дам това, че ако имаш дълго оръжие, с което трябва да замахваш, то не можеш да го използваш в тесни пространства, тъй като се удря в стените и спира атаката. Парирането и блокирането на удари е изключително важна част от воденето на бой. Менажирането на stamina bar-а също. Можеш да извадиш, както предлагаш, само боя и да оставиш същия брой противници както в SotS3, но пак ще получиш много дълбок геймплей. Самата им бойна система е много направена. Един тип "грозно" предизвикателство в тези две игри са евтините начини да умреш - евтини атаки от босове и някои нормални противници, както и "капани" на околната среда.

Потребителски аватар
haho
Power User
Power User
Мнения: 999
Регистриран: 07 дек 2003 21:52
Местоположение: България
Контакти:

Re: "Силата на меча" - аркадна игра от ново поколение

Мнение от haho » 05 юни 2013 15:11

OldschoolBG написа:В Urban Reign предизвикателството идва от това, че ...
Абе изиграх я, но определено не е моя тип игра. Нашата е по-яка :)

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: "Силата на меча" - аркадна игра от ново поколение

Мнение от OldschoolBG » 05 юни 2013 15:16

Конкретно за геймплея на SotS3, както написах и по-горе, мога да дам по-завършен и обоснован коментар едва след като поиграя или погледам достатъчно. На този етап гледането го виждам като по-реалистична опция, тъй като другата седмица чакам The Last of Us. ^^ Така или иначе SotS3 има качества и съм на мнение, че потребителите ще отговорят положително.

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: "Силата на меча" - аркадна игра от ново поколение

Мнение от OldschoolBG » 09 юни 2013 18:05

Запознах се малко по-добре с геймплея на играта. Мисля, че идеята, която се стремите да постигнете по отношение на воденето на бой е добра. Има какво да се подобрява по отношение на дълбочината и баланса на системата (серии и специални удари), разнообразието от противници (в момента сякаш между нормалните противници няма голяма разлика по отношение на типовете атаки, които имат. Не видях и съвместни атаки между противниците) и взаимодействието с околната среда (запазили сте в първите нива двата "капана", но напред няма нищо подобно май), но като за първа игра става. ^^

Имам основна критика към камерата, която се тресе доста (може да докара motion sickness на някой) и често застава в такива позиции, че скрива персонажа или противниците. Щеше да е добре, ако камерата може да се контролира от играча. В момента тя автоматично прихваща противник, което не е лошо, но по-добро решение е да се даде свобода на играещия. Когато иска да си прихваща противник, а когато иска да му е свободна камерата. В Demon's/Dark Souls е такава камерата.

Кинематографичините ефекти може да ги намалите малко. Тези черните черти като започнат да се трансформират за финишърите и други подобни "специални" моменти по време на бой по-скоро пречат, защото разсейват.

Друга критика е реализацията на менюто със "специалните предмети". Когато се сменят често предметите забавянето, което се получава при отваряне на менюто разваля усещането за динамика и плавност на битката. Започнал си да правиш нещо и искаш да вкараш атака с бомба, за целта вадиш меню, всичко наоколо се забавя, пускаш бомбата и искаш да избереш нож за мятане, хоп пак меню, пак забавяне. Може да помислите за начин, при който по-плавно или незабележимо се превключва между тези предмети. Например може да се използва D-Pad-а или употребата на предметите да се вкара в комбота. Удари с оръжието и употреба на предмет - два бързи удара с меча, противникът влиза в stagger и се мята бомба за допълнителни поражения. Нещо от този сорт.

Challenge Pit-а също е реализиран с правилното намерение на ум. Може да помислите за начини за разнообразяване на пускането на противници. Нещо като система, която да ползва класове за различните групи. 1 гоблин е А, 2 гоблина са Б, 1 гоблин и 1 "куче" също са Б, 1 гоблин и 1 "дебелак" са В и т.н. Играта пуска група с клас А, след това има 30% шанс да пусне група от клас Б. Ако пак пусне група от клас А, то при третия споун вече шансът за група Б е по-висок. След като пусне група Б започва да има шанс да пусне и група В. Получава се разнообразие поради дозата неизвестност, която има при пускането на противници, но се запазва и градацията на трудността. Освен това редуването на слаби, силни и много силни групи дава и момент за почивка на играча. В момента предполагам като стигнеш на Insane ти се пускат трудна след трудна група и така нямаш момент за почивка и възстановяване.

Усещането за прогрес също може да се подобри. Отключват се нови оръжия и предмети, но освен това друга промяна няма. Може да се помисли за някаква промяна у персонажа по отношение на параметрите му, а защо не и външността. Постепенно увеличаване на количеството здраве, мана и т.н.

Туториалите сякаш сте ги правили в последния момент. Излизат някакви графики и съобщения, стоят си на екрана без да става много ясно кога ще се скрият. Отделно по време на игра продължават да излизат помощни съобщения и друг текст свързан със сериите. Не знам дали може да се спират тези неща и да не се показват. Също не знам и дали има списък с всички серии, който може да се пусне от някое меню - както е в God of War или Mortal Kombat.

В общи линии има потенциал, трябва да се наблегне на реализацията.

Потребителски аватар
KosSiO
Power User
Power User
Мнения: 316
Регистриран: 20 окт 2008 19:29
Местоположение: Targovishte,Sofia

Re: "Силата на меча" - аркадна игра от ново поколение

Мнение от KosSiO » 09 юни 2013 20:20

OldschoolBG написа: Друга критика е реализацията на менюто със "специалните предмети". Когато се сменят често предметите забавянето, което се получава при отваряне на менюто разваля усещането за динамика и плавност на битката. Започнал си да правиш нещо и искаш да вкараш атака с бомба, за целта вадиш меню, всичко наоколо се забавя, пускаш бомбата и искаш да избереш нож за мятане, хоп пак меню, пак забавяне. Може да помислите за начин, при който по-плавно или незабележимо се превключва между тези предмети. Например може да се използва D-Pad-а или употребата на предметите да се вкара в комбота.
Тва със забавянето в Darksiders2 го видях 1во и е адски удобно. D pad-а е адски тромав за толкова голям избор, понякога избираш нещо което не ти върши работа в бързината. Да нацелиш нужния предмет не е скилл а късмет едва ли не.
Забавянето запазва адекватността в битката! Помня 1вия Darksiders, половината от умиранията в битки, които искат много бързо да сменяш от def/attack stance, умирах точно защото пусках грешната магия, нямам време да се наведа да погледна, коя ми е активната магия, да се сетя колко пъти да цъкна наляво

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: "Силата на меча" - аркадна игра от ново поколение

Мнение от OldschoolBG » 09 юни 2013 21:31

@KosSiO май не си разбрал за какво говоря. Нямам предвид slow-motion ефекта, който е в действие по време когато менюто е отворено, а прекъсването на самата игра. В много игри се използва подобен тип меню за избор на "нещо", но докато ровиш в менюто реално не играеш. Колкото по-често се налага да отваряш менюто, толкова по-често ти се чупи усещането за потапяне в геймплея. "Невидимото" избиране на опции посредством D-Pad-а или друга комбинация от бутони е един от начините да избегнеш тези моменти. Друг начин е интеграцията на предметите в контекста на действията, които изпълнява героя. A=>A=>B=>L2/A=>A=>B+L2 - две слаби атаки последвани от силна, със завършващ удар хвърляне на бомба. Друга опция е да се измисли нещо като loadouts, които се настройват в началото на нивото и можеш да ги сменяш по време на битка. В Remember Me има система, при която си настройваш сериите предварително и след това по време на бой просто избираш коя да изпълниш. Нещо такова, като в самите серии може да се вкара употребата на специалните предмети. По този начин ще има още по-голяма дълбочина на бойната система и играчите ще могат да откриват различни последователности от удари, които да пасват на стила им.

Най-вероятно има и други методи за избягване на прекъсването на геймплея, докато се прави избор на "нещо" от менюта, но в момента без много да се задълбочавам и замислям ми идват тези.

zelenoto
Regular User
Regular User
Мнения: 92
Регистриран: 10 дек 2003 16:34

Re: "Силата на меча" - аркадна игра от ново поколение

Мнение от zelenoto » 12 юни 2013 18:55

На US PlayStation Store кога ще се появи?

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: "Силата на меча" - аркадна игра от ново поколение

Мнение от OldschoolBG » 27 юни 2013 21:47

Най-накрая имах възможност да поиграя играта. Останах с впечатлението, че голямото предизвикателство, за което говорите идва по-скоро от камерата, контролната схема и част от дизайна на бойната система, а не от AI-то на противниците. По-скоро се борех с играта, а не с противниците в нея. Нещо сякаш сте бързали да я изкарате и не сте имали въжможност да изчистите геймплея.

BTW готини финални надписи. Щях да ги коментирам, ама по-скоро няма. В CV-то си срещу името на играта ще напиша "uncredited". No biggie.

Отговори