Isle of marooned- horror adventure

За организацията на този сайт и за игровата индустрия в България - фирми, хора, проекти, проблеми.
SuryIIID
Power User
Power User
Мнения: 431
Регистриран: 01 яну 2004 21:03
Местоположение: София
Контакти:

Isle of marooned- horror adventure

Мнение от SuryIIID » 31 яну 2013 18:09

От известно време работя върху една игра с елементи на експлорейшън, пъзел и horror.
Ето едно teaser video :
Отворен съм към геймплей идеи, забележки, предложения и др.


OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: Isle of marooned- horror adventure

Мнение от OldschoolBG » 31 яну 2013 19:24

1. Ако ще е комерсиален продукта, по-добре вземи артист за арта. Същото се отнася и за звука. Само подухване на ветрец и скърцане на панти няма да помогне. Добре е да има някакви музикални теми.

2. "Нивото"/зоната, която показваш на кадрите е много хаотична като дизайн. Някаква логика и структура гледай да има. Не са много потребителите, които искат да се скитат из зони, в които е трудно да се ориентират.

3. Дано има повече светлина в играта. Не залагай на тоталната тъмница за постигане на усещане за ужас, напрежение и неспокойствие. Добрите майстори на жанра могат да породят желаните емоции у зрителя чрез редица средства, не само липсата на осветление. Може да имаш много добре осветена сцена, в която определени елементи (предмети/обекти/звуци/липса на звук и др) да са генератори и носители на напрежението.

Пример:

Имаш добре осветен кабинет, в който всички чекмеджета и врати на шкафовете са отворени, столовете са по земята, има разпиляни документи, разлято мастило, картините са разместени или също метнати някъде из сцената и т.н. С две думи - претарашил е някой/нещо кабинета. Потребителят влизайки в помещението и виждайки подобна картина ще започне да се пита "Какво е станало тук? Някой май е търсил нещо? Какво? Защо? Намерил ли го е? Кой изобщо може да е направил това?" Имаш го вече емоционалният букет създаден у потребителя. След това той оглеждайки по-внимателно помещението може да открие даден знак или поредица от знаци. Да ги проследи, да види каква е връзката между тях. Не щеш ли открива, че знаците са свързани с пъзел, който е в самата стая. Поставя определени предмети на определени места или по определен начин. Чува се как сработва механизъм. Отива до лавицата с книги/бюрото или някакъв обект в стаята и вижда, че е отворил тайник. В него намира нещо свързано с историята/друг пъзел или каквото там си решиш, но му трябва, за да напредне в играта. В този момент пораждаш положителната емоция у играча, видиш ли постигнал е нещо важно, въпреки кофти обстоятелствата. Като бонус можеш да вкараш някакъв звуков сигнал (скърцане, стъпки, ръмжене, шепот и т.н), който допълнително да държи играча в напрежение. Едно е да си решаваш пъзел на спокойствие, друго е да го правиш докато чуваш звуци, които не можеш да си обясниш и пораждат още въпроси у теб.

Дълъг ми стана примерът, но ти дава някаква обща представа за това как може да се изгради сценарий, в който има напрежение и неспокойствие у потребителя, въпреки това, че е светло и всичко се вижда.

4. Камерата май е поставена по-ниско, отколкото трябва да е.

5. Сложи си някаква anti-bot защита на форума, че са го налазили.

Потребителски аватар
themean
Power User
Power User
Мнения: 860
Регистриран: 02 дек 2010 22:51

Re: Isle of marooned- horror adventure

Мнение от themean » 31 яну 2013 21:03

Изглежда ЯКО. Жалко, че не съм фен на жанра.
Мен лично драгването на предметите малко ме дразни(някакво неестествено е).Аз лично бих предпочел да го направиш така както е в портал 1 и 2

SuryIIID
Power User
Power User
Мнения: 431
Регистриран: 01 яну 2004 21:03
Местоположение: София
Контакти:

Re: Isle of marooned- horror adventure

Мнение от SuryIIID » 01 фев 2013 11:43

Драгването на предметите - ще експериментирам с различни настройки на "твърдостта на окачването", но най-вероятно потребителя няма да има възможност сам да го настройва от опциите, поради евентуални разлики в експириенса базирани на това и необходимостта да се поддържат частни случаи свързани с геймплея.
За "артиста" отдавна си мечтая, но плана по набирането на такъв на този етап минава през playable demo, въпреки очевидната нелогичност на този подход. Със звуците мисля да се заема аз, музиката обаче ще е от хора, които знаят какво правят :)
За светлините - технически ограничения за броя и видът им би трябвало да няма, но гледам да не се заигравам прекалено, за да не заприлича сцената на deferred lighting demo.
Примерът кореспондира с моето виждане за гейплея, но ще са ми нужни идеи за пъзели, в това число и физични. Да се подпъхне вестник под заключената врата, да се избута с нещо поставения от външната страна ключ така, че той да падне върху вестника и да се издърпа заедно с него. Да се хвърли предмет, който да събори поставен на високо предмет и др. от сорта.
Засега поизчистих спама от форума, а уж правих анти-бот поле във формата за регистрация.

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: Isle of marooned- horror adventure

Мнение от OldschoolBG » 01 фев 2013 15:38

На форума добави едно поле за въвеждане на стойност. Погледнах и видях, че имаш само падащо меню и кепча. Под "поле за въвеждане на стойност" имам предвид:
Please enter the second (third или каквото си решиш) number (22):
21 22 23 24 25
Така значително ще намалиш регистрациите от ботове. Възможно е някой да мине, но много рядко.

Идеите за пъзели, особено физични ще ти изпият мозъка. Аз поне не съм от хората, които могат да измислят пъзели. ^^

Потребителски аватар
themean
Power User
Power User
Мнения: 860
Регистриран: 02 дек 2010 22:51

Re: Isle of marooned- horror adventure

Мнение от themean » 01 фев 2013 15:46

Трудно е да измислиш труден пъзел.
На скоро играх портал (1 и 2). Играта не беше лоша, но през цялото време имах чуството, че е насочена за 4-три годишни деца

SuryIIID
Power User
Power User
Мнения: 431
Регистриран: 01 яну 2004 21:03
Местоположение: София
Контакти:

Re: Isle of marooned- horror adventure

Мнение от SuryIIID » 14 мар 2013 18:11

OldschoolBG написа:1. Ако ще е комерсиален продукта, по-добре вземи артист за арта.
Ето 2 скрийншота с малко от новия арт. Локацията е част от едно ниво, наречено The Asylum.

Изображение

Изображение

SuryIIID
Power User
Power User
Мнения: 431
Регистриран: 01 яну 2004 21:03
Местоположение: София
Контакти:

Re: Isle of marooned- horror adventure

Мнение от SuryIIID » 25 апр 2013 16:38

Instant radiosity тест. Работи с VLP's, но без йерархичните дървета и вокселите на Crytek, но въпреки това е достатичнo бързо за игра със сравнителни малки пространства осветени по този начин. Цвета, който bleed-ват обектите е константен за цялата сцена, но засега няма RSM и информация, какви цветове вижда светлината.
Няма precomputing и всичко е динамично - камера, светлини, обекти.


SuryIIID
Power User
Power User
Мнения: 431
Регистриран: 01 яну 2004 21:03
Местоположение: София
Контакти:

Re: Isle of marooned- horror adventure

Мнение от SuryIIID » 04 сеп 2013 12:25

Няколко нови шота от играта. За жалост разработката вероятно ще се проточи, понеже смених работата и съм почти изцяло ангажиран, пък и в "екипа" съм само аз.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
themean
Power User
Power User
Мнения: 860
Регистриран: 02 дек 2010 22:51

Re: Isle of marooned- horror adventure

Мнение от themean » 04 сеп 2013 12:35

Изглежда супер. Жалко че не си падам по такъв тип игри.

Потребителски аватар
Zero_effect
Sometimes here
Sometimes here
Мнения: 35
Регистриран: 29 авг 2008 17:49

Re: Isle of marooned- horror adventure

Мнение от Zero_effect » 06 сеп 2013 23:48

Изглежда добре, но гледам, че има доста сериозни проблеми с aliasing и outline-и. Това с outline-ите предполагам, че е от разминаване с половин пиксел на deferred shading-а или някакъв post processing. Иначе aliasing-а се поправя най-бързо с някоя от многото техники за post processing филтриране.

SuryIIID
Power User
Power User
Мнения: 431
Регистриран: 01 яну 2004 21:03
Местоположение: София
Контакти:

Re: Isle of marooned- horror adventure

Мнение от SuryIIID » 07 сеп 2013 21:15

@themean - мерси. И аз бях така преди време - само шутери и рейсинг симулатори ме вълнуваха.
@Zero_effect - Да, абсолютно уместна забележка. Знам за проблема - Точно от разминаване с половин пиксел в deferred renderer-а е.
Алайзинга засега не ми е приоритет, но ще трябва да се го боря някак по-натам въпреки, че ще глътне ценни GPU ресурси.

SuryIIID
Power User
Power User
Мнения: 431
Регистриран: 01 яну 2004 21:03
Местоположение: София
Контакти:

Re: Isle of marooned- horror adventure

Мнение от SuryIIID » 02 окт 2013 18:36

Опит за Global illumination посредством нещо, като deferred irradiance volumes. Харчи малко памет ( spherical harmonics), поддържа големи сцени, осветява статични и динамични обекти, но "харчи" доста fill rate и засега изисква preprocessing. На тоя етап, ползвам back buffer-а ( full size) за рендване и преточвам в кубични текстури, после в spherical harmonics което бави.


GI off
Изображение

GI on
Изображение

SuryIIID
Power User
Power User
Мнения: 431
Регистриран: 01 яну 2004 21:03
Местоположение: София
Контакти:

Re: Isle of marooned- horror adventure

Мнение от SuryIIID » 03 окт 2013 20:12

Първи стъпки със Sponza
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Re: Isle of marooned- horror adventure

Мнение от gemicha » 04 окт 2013 08:19

Не е зле като за първи стъпки!

Потребителски аватар
themean
Power User
Power User
Мнения: 860
Регистриран: 02 дек 2010 22:51

Re: Isle of marooned- horror adventure

Мнение от themean » 04 окт 2013 12:00

gemicha написа:Не е зле като за първи стъпки!
Колко снисходително :)

Отговори