Клуб за разработка на игри към ФМИ

За организацията на този сайт и за игровата индустрия в България - фирми, хора, проекти, проблеми.
Maya
New User
New User
Мнения: 23
Регистриран: 25 юни 2006 20:25
Контакти:

Клуб за разработка на игри към ФМИ

Мнение от Maya » 28 сеп 2009 12:03

Здравейте!

Много се радвам да ви съобщя, че на 31.05.09 беше създаден „Клуб за разработка на игри към ФМИ”.
Нарочно изчаках преди да ви съобща, защото исках да видя дали въобще ще тръгнат нещата добре. За сега съм доволна от развитието – 3 започнати проекта (малко хора работят сега, но ще станат повече) и 1 workshop се готви, който ще стартира към 17.10.09.

Имаме си хранилище, сайт (http://unidevelop.org/wiki), форум (http://gdcfmi.50.forumer.com/index.php) и google група (http://groups.google.com/group/gamedevclubfmi?hl=en). Имаме подкрепата на ФМИ, фирми и организации.

Каква е целта? Ами като за начало да ни е забавно, да си създадем среда, да правим интересни игрички, да привлечем повече хора в тази област, да е по-лесно на начинаещите да започнат да правят игри и т.н.

Как се роди идеята за клуба? Доооста бързо – един човек ми каза, че сме можели да си правим клубове във ФМИ и аз заподскачах от радост и на следващия ден облепих ФМИ-то с обяви, че се прави клуб за разработка на игри. Надявах се да се съберем поне 5 човека, което е минимума за да се регистрира клуба, а сега сме повече от 50 и се готвим да агитираме и в НБУ, така че ще станем още повече. Да, да, ясно ми е, че може да отпадне едно голямо количество хора, но искам минимум 20 сериозни да се задържат. Появиха се и хора, които много помогнаха в развитието на клуба.

Специални благодарности на:
- Славомир(skaslev) и Боби(iboB) - помогнаха мнооогооо в оформянето на въобще цялата идея за клуба. Те предложиха и workshop-овете.
- Румен(Nanaki), Момчил(mka), Ясен(?) - те+аз правим Управителния съвет. Мнооогоо съдействаха в що-годе всичко свързано с клуба.
- Шекерев(felix_rlz ако не се лъжа?) - Помогна с предоставянето на доста материали, статии и т.н. Помага и в организирането на турнирчетата.
- Божидар(?) - предостави ни сайта и хранилището и само трябваше да си настроим някои неща и да напълним информацията. Е, има още неща по сайта да се свършат, но и това ще стане.
- Владо(?) - първи подаде ръка на клуба и определено ще се получи добра симбиоза.
Ако някой съм забравила да си изпищи тук.

@ gemicha Дали е възможно да я сложиш темата като sticky, за да не се загуби в множеството други теми? А и дали може да ми смениш ника на Maya (бях голям тъпак като реших DoomedSoul да се пиша)? Мерси много и извинявай ако съм те затормозила.

Та ако имате някакви въпроси ще се радвам да помогна :D .

Dany
Sometimes here
Sometimes here
Мнения: 36
Регистриран: 25 сеп 2006 17:43

Re: Клуб за разработка на игри към ФМИ

Мнение от Dany » 28 сеп 2009 13:12

Браво!! Стискам палци нещата да се развият и клуба да се разраства все повече и повече (все със сериозни хора де :) )!

Потребителски аватар
Frujin
Power User
Power User
Мнения: 470
Регистриран: 02 дек 2003 12:36
Местоположение: пред компютъра
Контакти:

Re: Клуб за разработка на игри към ФМИ

Мнение от Frujin » 28 сеп 2009 15:13

Чудесно :)

Ако има нещо с което мога да ви помогна .. пращайте PM. :)

X-fear12
New User
New User
Мнения: 4
Регистриран: 27 сеп 2009 13:15

Re: Клуб за разработка на игри към ФМИ

Мнение от X-fear12 » 28 сеп 2009 17:55

Може ли да ми кажете как ще се водят курсовете?

Maya
New User
New User
Мнения: 23
Регистриран: 25 юни 2006 20:25
Контакти:

Re: Клуб за разработка на игри към ФМИ

Мнение от Maya » 28 сеп 2009 18:20

Курса, който сега ще водим е workshop 1.1 и по време на него ще направят 3D тетрис.
Как ще се води курса? Ами то ще е нещо смесено между лекции и упражнения, т.е няма да е само лекции или само кодене, а ще се драска код и ще се обясняват нещата.
Целия workshop е разбит на 8 лекции като след всяка лекция ще имат по нещо готово добавено в играта, т.е накрая на лекцията ще знаят какво са добавили и защо са го добавили. Ще се постарая кода да е излъскан и изпипан. Истината е, че сега трябва първо да надраскам тетриса, да изготвя презентациите и като видя с какви кабинети ще разполагаме и колко хора сме...е чак тогава ще има ясна картинка как ще протече workshop-а, но определено няма да е готино да е само лекции и после само упражнения.
Та до към 2 седмици нещата ще се избистрят и може пак да коментирам.

П.С благодарско на skaslev и iboB, които оформиха идеята за workshop-ите :D

Потребителски аватар
Zemedelec
Power User
Power User
Мнения: 782
Регистриран: 08 дек 2003 15:45
Контакти:

Re: Клуб за разработка на игри към ФМИ

Мнение от Zemedelec » 29 сеп 2009 11:18

А има ли вече компютърна графика в ФМИ?

Потребителски аватар
Miraka
Regular User
Regular User
Мнения: 80
Регистриран: 19 мар 2006 13:53
Местоположение: София

Re: Клуб за разработка на игри към ФМИ

Мнение от Miraka » 29 сеп 2009 15:35

Да. Учат те да чертаеш окръжности, елипси и полигони и да ги запълваш по различни алгоритми ;)

skaslev
New User
New User
Мнения: 15
Регистриран: 26 юни 2006 16:19

Re: Клуб за разработка на игри към ФМИ

Мнение от skaslev » 29 сеп 2009 19:27

Този семестър Веско Георгиев и аз ще водим изборен курс за графика. Фокуса е малко далеч от графиката в реално време, обаче.

Потребителски аватар
Zemedelec
Power User
Power User
Мнения: 782
Регистриран: 08 дек 2003 15:45
Контакти:

Re: Клуб за разработка на игри към ФМИ

Мнение от Zemedelec » 29 сеп 2009 21:06

skaslev написа:Фокуса е малко далеч от графиката в реално време, обаче.
Лошо няма, дори обратното - реално времевата графика е още по-нишева, IMHO.
А относно водещите на курса - може ли да се представите, ако обичате?

P.S.: Какво е SD-tree, ако мога да попитам, че за първи път чувам за него, но и не следя особенно последните достижения в spatial структурите напоследък...

skaslev
New User
New User
Мнения: 15
Регистриран: 26 юни 2006 16:19

Re: Клуб за разработка на игри към ФМИ

Мнение от skaslev » 26 окт 2009 20:16

Ето го сайта на курса: http://raytracing-bg.net .

Презентациите ще се качват след всяка лекция (т.е. веднага след като бъдат написани =-).

SD-tree е термина, който използват хората от V-Ray за дърво за ускорение. Не знам някой друг да ползва тоя термин, също не знам защо Веско е избрал да го ползва в курса.

Потребителски аватар
themean
Power User
Power User
Мнения: 860
Регистриран: 02 дек 2010 22:51

Re: Клуб за разработка на игри към ФМИ

Мнение от themean » 07 дек 2010 15:23

Здравейте аз не съм от ФМИ, уча в съседния факултет, но много бих искал да се пресъединя към вашия клуб
има ли някакъв проблем и дали все още водите някакви лекции

Nanaki
Sometimes here
Sometimes here
Мнения: 44
Регистриран: 02 юли 2007 16:03

Re: Клуб за разработка на игри към ФМИ

Мнение от Nanaki » 07 дек 2010 19:29

Клуба към ФМИ вече го няма :D Сега, доколкото разбрах, е преместен в ТУЕС. Не ти препоръчвам да ходиш там, като се има предвид поста ти в темата "Нека да се представя" - ЦЪК - мисля, че си научил отдавна нещата, които се обсъждат там. Все пак ти най-добре си знаеш :)

Потребителски аватар
themean
Power User
Power User
Мнения: 860
Регистриран: 02 дек 2010 22:51

Re: Клуб за разработка на игри към ФМИ

Мнение от themean » 07 дек 2010 22:23

Е бих се зарадвал ако някой ми покаже туй онуй свързано с графичните библиотеки

Maya
New User
New User
Мнения: 23
Регистриран: 25 юни 2006 20:25
Контакти:

Re: Клуб за разработка на игри към ФМИ

Мнение от Maya » 08 дек 2010 15:06

Дам, клубът го махнах от ФМИ. Оказа се, че студентите са едни от най-"заетите" хора, които познавам. Клубът вече не съществува като клуб и не правим срещи. Минахме на по-онлайн формат.

Всъщност...студентите нищо не направиха. В момента в който свърши единия workshop ги разделихме на групички да работят по някаква игра, каквато те си изберат. Да, когато нещата опряха до вършене на работа чух много интересни оправдания за бездействието им (от всичките 20 човека).
Тъжен факт е, че в клуба дойдоха ученици от 11 клас от бившото ми училище и направиха много повече неща от студентите. В началото нищо не знаеха за гейм дев. Направих им няколко workshop-a и учиха много, мнооого упорито. За една учебна година се научиха на пишат шейдъри, да работят с DirectX и XNA, направиха разни проектчета, че даже и ги взеха на стаж в гейм фирмата, където съм и аз.
Та усетих се, че учениците са далеч по-"свободни" и надъхани. Иии реших да минем в онлайн формат и от време на време правя курсчета за игри в ТУЕС-а за 11 клас. Сега тече един такъв. Останаха към 15 човека, които реално вършат някаква работа и след близо месец писане на 2D игрички се зарибиха много и започнаха някои от тях самостоятелно да учат за 3D и DirectX.
Искат да се направи и втора част на курса за 3D и сигурно след месец ще го направя.

Е, от време на време се появяват единини бройки студенти, които са надъхани, но рано или късно си намират работа и няма много смисъл да ходят в клуба.
Пък и прекъснах университета като пич, та съвсем нямам причина да ходя във ФМИ :).

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: Клуб за разработка на игри към ФМИ

Мнение от OldschoolBG » 08 дек 2010 23:53

@themean ти май нещо некромансър си падаш?

@Maya някъде могат ли да се видят игри правени от учениците в клуба?

Потребителски аватар
KosSiO
Power User
Power User
Мнения: 316
Регистриран: 20 окт 2008 19:29
Местоположение: Targovishte,Sofia

Re: Клуб за разработка на игри към ФМИ

Мнение от KosSiO » 09 дек 2010 01:44

Maya написа:Дам, клубът го махнах от ФМИ. Оказа се, че студентите са едни от най-"заетите" хора, които познавам. Клубът вече не съществува като клуб и не правим срещи. Минахме на по-онлайн формат.

Всъщност...студентите нищо не направиха. В момента в който свърши единия workshop ги разделихме на групички да работят по някаква игра, каквато те си изберат. Да, когато нещата опряха до вършене на работа чух много интересни оправдания за бездействието им (от всичките 20 човека).
Тъжен факт е, че в клуба дойдоха ученици от 11 клас от бившото ми училище и направиха много повече неща от студентите. В началото нищо не знаеха за гейм дев. Направих им няколко workshop-a и учиха много, мнооого упорито. За една учебна година се научиха на пишат шейдъри, да работят с DirectX и XNA, направиха разни проектчета, че даже и ги взеха на стаж в гейм фирмата, където съм и аз.
Та усетих се, че учениците са далеч по-"свободни" и надъхани. Иии реших да минем в онлайн формат и от време на време правя курсчета за игри в ТУЕС-а за 11 клас. Сега тече един такъв. Останаха към 15 човека, които реално вършат някаква работа и след близо месец писане на 2D игрички се зарибиха много и започнаха някои от тях самостоятелно да учат за 3D и DirectX.
Искат да се направи и втора част на курса за 3D и сигурно след месец ще го направя.

Е, от време на време се появяват единини бройки студенти, които са надъхани, но рано или късно си намират работа и няма много смисъл да ходят в клуба.
Пък и прекъснах университета като пич, та съвсем нямам причина да ходя във ФМИ :).
Съгласен съм с теб . Младежтта (говоря 20години надолу) сме много зле по отношение на образованието . Аз уча в Правец - Пг по КСТ (12клас) и там уж сме хора с интереси към компютрите и като цяло техниката , но какво виждам : 5-6 човека от цялото даскало се занимават с нещо , останалите блеят и си блеят ... Някак си хората 90-та година насам имаме ненормалното свойство да забозваме и да не оценяваме времето си - това основно се дължи на възпитанието ни което е доста минимално . Аз дето уж се занимавам с нещо, ми се случи 1 ден да седна пред компютъра в 8:00 и вечерта станах в 22:00 , а дори не бях забелязал че Слънцето не се вижда(да - бозих WoW) . Oт този ден се уплаших адски много и ми стана гузно че не съм седнал да чета за матури ,а се занимавам с глупости . Много се радвам, че правите нещо с образователна цел в насока game-dev догодина се надявам са съм в ТУ и по възможност ще идвам в този клуб . НО до тогава ме чакат не малко задачи по математика ( прити мъч садец за което).

Отговори