Multitexturing

OpenGL и SDL и многоплатформено програмиране на игри.
Потребителски аватар
Miraka
Regular User
Regular User
Мнения: 80
Регистриран: 19 мар 2006 13:53
Местоположение: София

Multitexturing

Мнение от Miraka » 13 сеп 2006 16:33

Имам следния проблем и си загубих доста време за разрешаването на нещо, което съм сигурен че е супер просто.

Значи.. имам 2 текстури: tex1 i tex2, като tex1 е главната текстура на обекта, а tex2 се наслагва отгоре. Това, което искам да направя, е да заменя tex1 с tex2 само в дадена част от обекта (например да сложа плакат на стена) и го правя с CLAMP_TO_BORDER и слагам някакъв цвят на границата с alpha=0. Самата tex2 има alpha канал. Как да направя така, че използвайки alpha канала да не показвам tex2, а tex1, където алфата на tex2 е 0 или съответно - 50 %tex1 и 50% tex2, където алфата на tex2 е 0.5. Не искам никаква прозрачност. Знам, че става с блендване, но досега не успях да постигна желания ефект..

Ще съм бая благодарен ако някой помогне да се справя с този глождещ ме проблем :wink:

aSmith
Regular User
Regular User
Мнения: 80
Регистриран: 11 авг 2004 20:09
Местоположение: София

Мнение от aSmith » 13 сеп 2006 17:10

Ето това: http://www.opengl.org/registry/specs/AR ... ombine.txt
ти трябва, малко не е приятно за четене :-), но се свиква

Потребителски аватар
Miraka
Regular User
Regular User
Мнения: 80
Регистриран: 19 мар 2006 13:53
Местоположение: София

Мнение от Miraka » 13 сеп 2006 17:58

То хубаво това ама къде мога да погледна как се използват тия параметри защотото тука нищо не е пояснено.. важното е че ми даде правилната насока и си намерих демо което показва как стават нещата. Нз защо в редбоок-а бяха казали че това се прави с блендинг и загубих сума ти време в мъка :) ..10x

Отговори